Plány nového ministra dopravy

O novém vedení ŘSD spolurozhodne personální audit

O novém vedení ŘSD spolurozhodne personální audit

PRAHA (7.2.) – Přibližně do dvou měsíců by měl Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) řídit nový tým, který vybere ministerstvo dopravy na základě výsledků personálního auditu. Do té doby povedou tuto státní instituci čtyři osoby, které budou pověřeni vedením ŘSD a některých jejich odborů. Na své první tiskové konferenci to oznámil ministr dopravy Antonín Prachař.

Podle jeho slov dnes rozhodně nelze říci, jak dlouho bude ve funkci současný generální ředitel SŽDC Pavel Kočica dosazený Prachařovým předchůdcem v ministerské funkci Zdeňkem Žákem. „Není mojí vizí vybrat jednoho člověka do pozice generálního ředitele a tuto organizaci nechat stejným způsobem fungovat dál," uvedl Prachař s tím, že změnu fungování ŘSD není možné vyřešit pouze obměnou generálního ředitele. Obměnit je podle něj nutné celý tým řídících pracovníků, na čemž má auditorský výbor začít pracovat od pondělí.

Kromě výměny vedení by se podle Prachaře měla změnit i celková struktura ŘSD, které nemůže zůstat ve formě příspěvkové organizace. Jedinou alternativou, kterou je možné udělat v krátkém čase, je změnit ŘSD na státní podnik. Diskuse o změně struktury zahájil už bývalý ministr dopravy Pavel Dobeš. Změna měla umožnit ředitelství, které působí jako investor staveb a údržby silnic, čerpat i jiné prostředky než dotace z národního rozpočtu a z EU.

Jak dále nový ministr dopravy uvedl, mezi jeho základní priority patří prověření celé řady tendrů vypsaných minulým vedením MD, zejména pak tendru na nového provozovatele centrálního registru vozidel, který na konci předchozího roku na poslední chvíli vypsal exministr Žák. Termín nabídek do tohoto výběrového řízení končí 27. března a stávající smlouva je do konce března. Vybrat proto vítěze soutěže není v takto krátkém čase možné, dodal Prachař s tím, že řešení této situace chce nalézt v součinnosti s vládou.

Kromě výběrových řízení se chystá nové vedení ministerstva prověřit i stávající smlouvy, které má úřad a jeho podřízené organizace s externími dodavateli služeb. „Tyto zakázky chce totiž ministerstvo omezit na minimum a externím dodavatelům přenechat jen ty činnosti, které nebude schopné pokrýt vlastními zaměstnanci,“ dodal první náměstek Milan Feranec.

Mezi nejdůležitější stavby, kterým se chce ministerstvo dopravy věnovat v první řadě, je napojení tuzemské silniční sítě na Rakousko prostřednictvím D3 a R52. V oblasti vodních staveb hodlá nový ministr prověřit dosavadní práce na získání ekologického posudku k děčínskému jezu. Proces posouzení dopadů této stavby se vleče od roku 2004 a dosud není hotový, dodal Prachař s tím, že dokončení jezu je prioritou resortu v oblasti vodní dopravy.

Důraz naopak nový ministr nebude klást na projekt kanálu Dunaj – Odra -Labe. Dokud nebude známé jasné stanovisko Německa, zejména saské vlády, Rakouska a Slovenska, bylo by pouštění se do takto velkého projektu hazardem, uvedl nový šéf dopravního resortu. Přednost podle něj má mít dobudování silniční a železniční sítě.

(tj/čtk)

spinner