Evropská komise

Novou evropskou komisařskou pro dopravu je Slovinka Bulc

Novou evropskou komisařskou pro dopravu je Slovinka Bulc

Europoslanci minulý týden schválili složení nové Evropské komise, kterou vede Jean-Claude Juncker. Komisi nyní musí formálně potvrdit hlavy států a vlád členských zemí EU. Následně se bude moci 1. listopadu 2014 ujmout funkcí na pětileté funkční období. Za dopravu bude odpovědná zástupkyně Slovinska Violeta Bulc, která nahradila původně nominovaného Slováka Maroše Šefčoviče.

Den před schvalováním nové komise musela Violeta Bulc čelit otázkám členů výboru pro dopravu a cestovní ruch, kde zasedá i česká europoslankyně Olga Sehnalová, která v Evropě reprezentuje barvy ČSSD. Europoslanci se shodli na tom, že Bulc si během svého veřejného slyšení vedla velice dobře – vzhledem k tomu, jak málo času měla na přípravu. Původně se totiž komisařem pro dopravu měl stát slovenský kandidát Maroš Šefčovič. Kvůli neúspěchu první slovinské kandidátky na komisařku pro energetiku, Alenky Bartušek, však došlo k vzájemné výměně portfolií. Šefčovič bude mít nově na starosti oblast energetiky, Bulc získala dopravní agendu. Europoslanci od nové slovinské komisařky očekávají následování vize, kterou v Evropském parlamentu načrtl Maroš Šefčovič.

„Očekáváme, že Violeta Bulc bude postupovat v souladu s obecným plánem Komise, kterým je modernizace infrastruktur a investice do dopravního sektoru s cílem podpořit udržitelný růst, inovace a tvorbu nových pracovních míst,“ informoval Ismail Ertug, mluvčí frakce S&D pro dopravu. „Na výkonu původně designovaného komisaře pro resort dopravy Maroše Šefčoviče jsem si velmi cenila toho, že podal vizi, ve které nebyla zaklínadlem liberalizace, ale kladl důraz zejména na sociální dialog a situaci zaměstnanců. Jsem ráda, že si z jeho přístupu vzala příklad také slovinská kandidátka, když boj proti sociálnímu dumpingu ve všech druzích dopravy přijala za svou prioritu,“ dodala Olga Sehnalová.

„Z pohledu střední Evropy by si měla dát za prioritu dobudování dálniční sítě a vybudování koncepce vysokorychlostních tratí na železnici, které by mohly být alternativou pro rychlé cestování v rámci regionu. A z pohledu nákladní přepravy bych se přimlouval za větší kompatibilitu mýtných systémů v Evropě,“ reagoval na jmenování komisařky Karel Kváč, obchodní a marketingový ředitel DSV Road, a. s. odborný obsah.

Tomáš Johánek

spinner