Zeptali jsme se Martina Marka, provozního ředitele společnosti DODO Group

Zeptali jsme se Martina Marka, provozního ředitele společnosti DODO Group

V současné době se zaměřujete především na poskytování služeb v segmentu B2B. Jaký je zájem klientů o vaše služby na pozadí měnící se ekonomické situace, respektive mění se v této souvislosti nějak jich požadavky na vás?

Je zřejmé, že se nacházíme v makroekonomické situaci, která není příznivá – lidé, jsou v rámci svých nákupů obezřetnější a koupi věcí, které nejsou nezbytné, spíše odkládají. Obchodníkům navíc významně vyrostly náklady na paliva i správu vozového parku, takže logicky cítí nutnost být maximálně efektivní a outsourcing logistiky jim vychází ještě výhodněji než kdy dříve. V DODO jsme jako spolehlivý logistický partner schopni reagovat na různé tržní výkyvy a zaručit vždy optimální kapacity, což je v turbulentní době, jako je ta dnešní, velkou přidanou hodnotou.

E-shopy vidí, že stabilní přízeň zákazníků si lze získat jen skrze špičkovou zákaznickou zkušenost, ke které kvalitní a rychlé doručení neodmyslitelně patří. A kdo si chce i v krizi zákazníky udržet, nesmí ze svých nároků na kvalitu polevit. Každá krize má totiž své dno a jsme si jisti, že po té aktuální bude elektronická komerce větší než kdy dříve, takže kdo krizí úspěšně projde, v nadcházejících letech bude vítězem.

Významnou změnu požadavků ze strany našich klientů tedy v tuto chvíli nepozorujeme a zájem o naše služby naštěstí neopadá. Naopak se nám daří naši službu rychlého, spolehlivého a přesného doručení prosazovat i v dalších segmentech, takže kromě potravin, hotového jídla nebo běžného zboží z e-shopů jsme připraveni vozit i objemnější zásilky jako nábytek či velké elektro.

V létě jste spustili službu Two-men delivery. Jakou máte na tuto svou nabídku odezvu?

Na službu two-men delivery, v rámci které nabízíme doručení nadrozměrných zásilek za pomoci dvojice kurýrů a větších vozů, máme velmi pozitivní ohlasy již od samotného startu. Její spuštění pro nás bylo prioritou již delší dobu, a to právě proto, že jsme na trhu v tomto směru vnímali velkou mezeru. Díky službě two-men delivery jsou naši partneři schopni svým zákazníkům doručit prakticky ihned po objednání i zboží, u kterého to dosud nebylo možné, jako je například velká elektronika nebo nábytek. Zájem, kterého se nám od uvedení služby dostává, je důkazem, že taková služba u nás zákazníkům chyběla.

Vaší prioritou je expanze do zahraničí. Jaké trhy již pokrýváte a na jaké byste chtěli vstoupit?

V současnosti působíme na 7 evropských trzích. Kromě domácí České republiky se nám dlouhodobě skvěle daří také na Slovensku, v Polsku, v Bulharsku nebo v Maďarsku, kde mezi naše klienty patří i velcí hráči, jako je například Rossmann, Spar, AmRest, Hervis nebo Decathlon. Logistiku začínáme postupně zajišťovat také v Rakousku a jednoznačnou prioritou je pro nás v tuto chvíli Německo, kde se nám podařilo úspěšně zahájit fungování, nabíráme silné personální posily a postupně zde chceme posilovat a dostat se do povědomí jako první volba v oblasti last-mile městské logistiky.

Ačkoliv se v tuto chvíli soustředíme zejména na posílení pozice na trzích, kde již fungujeme, připravujeme také expanzi další evropské trhy, přičemž konkrétní kroky již podnikáme například v rámci expanze do Španělska či Rumunska. Jih Evropy je pro nás z hlediska vyspělosti e-commerce a poptávce po kvalitních logistických službách obecně velmi zajímavý. Zmíněné Rumunsko, jehož e-commerce je v rámci regionu rovněž na velmi slušné úrovni, pak máme dobře na dosah díky našemu působení v Bulharsku.

(lan)

Foto: DODO

spinner