PPL rozšiřuje síť ekologických PPL Parcelboxů i zelenou flotilu

PPL rozšiřuje síť ekologických PPL Parcelboxů i zelenou flotilu

Přední český přepravce PPL se zaměřuje nejen na zdokonalování svých služeb, které mu umožňují doručovat každý den až půl milionu balíků. Firma také klade velký důraz na ochranu životního prostředí a udržitelnost. V rámci své udržitelné strategie začala společnost využívat energeticky úsporné PPL Parcelboxy, které výrazně snižují uhlíkovou stopu. Ty v letošním roce navíc hodlá navýšit o dalších 1300 nových jednotek.

Zelenou flotilu tvoří dodávky na alternativní pohon, ale i třeba cyklokurýři na elektrokolech. PPL ve své strategii neopomíjí ani překladiště a depa, která jsou vybavena nejnovějšími ekotechnologiemi, včetně přípravy na fotovoltaické panely, zelených střech a úsporného LED osvětlení.

Trend doručování na výdejní místa roste v Česku i v jiných zemích skokovým tempem. Že bude o výdejní a podací Parcelboxy zájem i letos, dokazuje rostoucí popularita e-commerce a objednávky zahraničního zboží. V letošním roce tak společnost PPL plánuje dle odhadů doručit až 68 milionů balíků. Svou pozici chce na českém trhu posílit i rostoucí sítí výdejních a podacích PPL Parcelboxů, které kromě pozitivní zákaznické zkušenosti podporují i komplexní udržitelnou strategii PPL, jelikož představují ekologický způsob doručení zásilek. Loňský rok uzavřelo PPL s počtem téměř 800 vlastních boxů. V letošním roce plánuje rozšířit síť až na 2 100 vlastních boxů, z čehož 750 bude v ekologické variantě.

Ekologické doručování díky Parcelboxům

Jeden PPL Parcelbox doposud dokázal pojmout až 75 balíků najednou. Během jediné zastávky v dané lokalitě tak může řidič doručit desítky zásilek, což oproti doručení na desítky různých adres výrazně šetří nejen čas zákazníků a řidičů, ale i životní prostředí a ovzduší. Doručení do výdejních a podacích Parcelboxů totiž vede ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2.

„Další nespornou výhodou je strategické umístění Parcelboxů na frekventovaných místech, aby byly co nejvíce dostupné pro zákazníky. Díky tomu si lidé mohou vyzvednout své zásilky při jedné cestě, mnohdy dokonce pěšky, což dále snižuje použití automobilů a zátěž pro životní prostředí,“ vysvětluje David Voznička, provozní ředitel PPL.

Všechny PPL Parcelboxy jsou konstruovány tak, aby byly snadno recyklovatelné. Když doslouží, jednotlivé materiály se dají recyklovat a znovu využít. V letošním roce PPL posiluje svůj závazek k udržitelnosti i zaváděním nových ekologických boxů. „Inovativní verze je nejen kompaktnější, je navíc poháněna solární energií, využívá moderní bateriové systémy, nedisponuje displejem a platebním terminálem. Díky nezávislosti na elektrických přípojkách je instalace nových – energeticky méně náročných – boxů rychlejší a efektivnější. To vše redukuje dopad na životní prostředí. Proto chceme tento typ boxů v budoucnu upřednostnit,“ doplňuje David Voznička.

Zelená flotila PPL

Společnost PPL aktivně rozšiřuje svou zelenou flotilu splňující přísné emisní normy. Momentálně využívá přes 110 aut na alternativní pohon a elektřinu. S tím souvisí budování robustní sítě stanovišť pro dobíjení, která počítá s budoucí expanzí elektromobility. Vloni proto připojili 100. nabíjecí stanici, přičemž do konce roku plánují počty výrazně navýšit. „Kromě toho rozvíjíme znalosti dopravců v oblasti elektromobility a motivujeme je k pravidelné obměně dodávek s poslední Euro normou,“ dodává David Voznička.

To vše doplňují v některých městech také cyklokurýři. Ti se specializují na doručování menších zásilek v centrech větších měst.

Udržitelná depa

Kromě udržitelné dopravy a doručování klade přepravce důraz také na udržitelnost svých budov. Už nyní je 100% elektrické energie odebíráno z obnovitelných zdrojů. Nejnovější depa jsou navržena s ohledem na energetickou účinnost a šetrnost k životnímu prostředí. Uvnitř i vně jsou zavedena ovládání LED světel, střechy budov jsou připraveny pro instalaci fotovoltaických panelů. Některé jsou vybaveny také zelenými střechami, které přispívají k přirozenému ochlazování interiéru i lepšímu záchytu dešťové vody. „Kromě toho vzniká detailní dekarbonizační plán sítě, který má zajistit její uhlíkovou neutralitu v následujících něko
lika letech,“ uzavírá David Voznička.

(PR)

Foto: PPL

spinner