​Podle Zaslat.cz zůstal počet balíku ve vánoční sezóně na číslech z předchozího roku

​Podle Zaslat.cz zůstal počet balíku ve vánoční sezóně na číslech z předchozího roku

13.1. - I přes panující krizi se předpokládalo, že předvánoční sezóna přinese u balíkových dopravců další rekordní rok. Predikce se ale nenaplnila. Důvody? Patří mezi ně i pozdější nástup vrcholu sezóny. Ačkoliv u některých dopravců objemy v přepravě krátkodobě překonaly statistiky roku 2021, stoupající trend se neudržel a celkový výsledek je srovnatelný s předchozím rokem. Navíc v dopravě ubylo až 5 % zásilek nad 10 kilogramů, vyplývá z dat společnosti Zaslat.cz.

V posledních letech je zaznamenáván nárůst poptávky po přepravě zásilek. To bylo spojeno zejména s omezením v době pandemie. Tento trend ale zůstal na vzestupu i po jejím konci a online nakupování si získalo své fanoušky. Ani přes aktuální ekonomickou situaci a inflaci se neočekávalo, že by vánoční nákupy zeslábly. Naopak, e-commerce se připravovala na další silnou sezónu. „Vánoční sezónu odstartovala slevová akce Black Friday, která ve srovnání týdnů u některých dopravců v síti Zaslat navýšila počet přepravovaných balíků až o 25 % a dokázala vytížit logistickou sít. Dle stoupající křivky balíků v přepravě se tedy očekávalo, že v prosinci dojde k překonání předchozího roku o 5 až 10 %, a půjde tak o další rekordní sezónu. Předpoklad se ale nenaplnil,” uvedl Miroslav Michalko, ředitel Zaslat.cz, a dodal: „V prosinci růst náhle zpomalil a dorovnal tempo předchozího roku. Dle objemu balíků v přepravě a informací od partnerských dopravců se potvrdila predikce, že lidé z důvodu ekonomické situace šetřili. Dle našich statistik ubylo v přepravě až 5 % zásilek nad 10 kilogramů na domácím trhu.”

Naopak u firemních ne-ecommerce zákazníků v Zaslat.cz vnímají 10% nárůst. Se stoupajícími cenami energií, paliva a lidské práce je pro firmy čím dál tím výhodnější využívání externí přepravy. Zvyšují tak i svou efektivitu a šetří čas. Obzvláště v náročném vánočním období. „Dle našich statistik probíhá u firemních zákazníků rok od roku pečlivější příprava na vánoční sezónu. V Zaslat se soustředíme na edukaci našich zákazníků a vidíme pozitivní efekt - snižuje se nám objem tzv. nesystémových zásilek, které nejsou zabaleny podle požadavků dopravce a s jejich přepravou jsou spojeny další poplatky a penále. Zároveň vidíme, že naši zákazníci naslouchají našim zkušenostem a nenechávají posílání balíků na poslední chvíli,“ dodal Miroslav Michalko.

(lan)

Ilustrační foto: Pixabay

spinner