​Allegro ve třetím čtvrtletí překonalo růst maloobchodního trhu

​Allegro ve třetím čtvrtletí překonalo růst maloobchodního trhu

17.11. - Společnost Allegro splnila všechny své výhledové cíle pro 3. čtvrtletí. Hrubá hodnota zboží (GMV) z polských provozů vzrostla ve 3. čtvrtletí meziročně o 10,5 % na 13,3 miliardy PLN, čímž výrazně překonala nominální maloobchodní tržby. Konstantně rostoucí výběr, skvělé ceny a mimořádné pohodlí totiž dále posilují loajalitu zákazníků.

Výnosy z polských operací vzrostly ve třetím čtvrtletí meziročně o 19,9 % na 1,95 miliardy PLN, k čemuž přispěly jak iniciativy monetizace, které zlepšily provize z prodejů, tak i nárůst reklamních prodejů o 38 %.

Počet aktivních zákazníků společnosti Allegro v Polsku rostl již šesté čtvrtletí v řadě a na konci třetího čtvrtletí dosáhl 14,5 milionu. Průměrná hodnota GMV na jednoho aktivního zákazníka byla o 7,3 % vyšší než v loňském roce a činila tak 3 699 PLN ročně.

Vyšší tržby v kombinaci s dále pokračujícím striktním řízením nákladů vedly k tomu, že upravený zisk EBITDA z polských operací vzrostl ve 3. čtvrtletí meziročně o 32,4 % na 778 milionů PLN a zrychlil tempo růstu v porovnání s předchozím čtvrtletím.

Konsolidované GMV skupiny, včetně mezinárodních operací, vzrostlo ve 3. čtvrtletí meziročně o 9 %, zatímco konsolidovaný upravený zisk EBITDA meziročně vzrostl o 26 %.

Tržiště allegro.cz vČesku obratem získalo 800 tisíc aktivních kupujících. Tři klíčové značky skupiny – allegro.cz, MALL a CZC – již nyní generují největší návštěvnost mezi českými e-commerce hráči, a to díky zdaleka nejširšímu výběru na trhu.

Starší divize segmentu MALL ve 3. čtvrtletí dále snížila upravenou ztrátu EBITDA na 44,3 milionu PLN, přičemž se zaměřila na provozní efektivitu a zapojení společností MALL a CZC jako klíčových obchodníků na allegro.cz.

Společnost Allegro očekává ve 4. čtvrtletí 2023 meziroční růst GMV polských operací o 9-11 %, růst tržeb o 17-20 % a zrychlení tempa růstu upraveného zisku EBITDA na 20-23 %. U mezinárodních operací se očekává meziroční pokles GMV ve 4. čtvrtletí o 10-14 %, zatímco upravená ztráta EBITDA by měla dosáhnout 160-180 milionů PLN. CAPEX ve 4. čtvrtletí dosáhne v Polsku 90-100 milionů PLN a v mezinárodních aktivitách 20-30 milionů PLN. Na konsolidované úrovni se ve 4. čtvrtletí očekává meziroční nárůst GMV o 7-9 % a nárůst tržeb mezi –2 až +2 % oproti loňskému roku. Očekává se, že upravený zisk EBITDA konsolidované skupiny bude meziročně vyšší o 0-6 %, přičemž CAPEX dosáhne výše 110-130 milionů PLN.

"Ve třetím čtvrtletí jsme splnili všechna svá finanční očekávání, polské operace společnosti Allegro dosáhly silných výsledků a naše nově spuštěné tržiště allegro.cz rychle nabírá na obrátkách," řekl Roy Perticucci, generální ředitel společnosti Allegro. "Naše polské GMV ve třetím čtvrtletí překonalo nominální maloobchodní tržby v Polsku. Polští spotřebitelé sice zjevně utrácejí méně za větší položky, celkově však utrácejí na Allegro více než před rokem. Přesouvají knám totiž své každodenní nákupy a využívají tak skvělých cen i obrovského výběru našich obchodníků. Cenová nabídka Allegro již udělala obrovský rozruch také v české e-commerce, kde jen pár měsíců po plném spuštění prodeje nakupuje na allegro.cz více než 1,1 milionu spotřebitelů. Kromě příprav na vrcholnou nákupní sezónu náš tým již nyní pracuje na spuštění nových platforem na slovenském, maďarském, slovinském a chorvatském trhu během roku 2024, přičemž tržiště allegro.cz je pro nás vtomto směru určitým návodem. Naším cílem je, aby příští rok touto dobou nakupující v celé střední Evropě vybírali své vánoční dárky na Allegro," dodal.

(lan)

Foto: Allegro

spinner