Ikona se vrací na evropské nebe: poprvé po téměř deseti letech nad kontinentem prolétá legendární vzducholoď Goodyear. Návrat pověstné vzducholodi je zatím poslední v řadě nových investic značky Goodyear do jejího podnikání na evropském trhu. Ty dosud zahrnovaly obměnu evropského produktového portfolia – a s tím souvisejících několik nových ocenění - během posledních 18 měsíců, reorganizaci distribuční sítě společnosti založené nyní na vybrané skupině partnerů, spuštění elektronického obchodu na vybraných trzích, nové mediální partnerství a návrat do mezinárodního motoristického sportu.
Ikona se vrací na evropské nebe: poprvé po téměř deseti letech nad
kontinentem prolétá legendární vzducholoď
Goodyear. Návrat pověstné vzducholodi
je zatím poslední v řadě nových investic značky Goodyear do jejího
podnikání na evropském trhu. Ty dosud zahrnovaly obměnu evropského
produktového portfolia – a s tím souvisejících několik nových
ocenění – během posledních 18 měsíců, reorganizaci distribuční
sítě společnosti založené nyní na vybrané skupině partnerů, spuštění
elektronického obchodu na vybraných trzích, nové mediální partnerství a
návrat do mezinárodního motoristického sportu.
Už
skoro sto let na obloze
„Vzducholoď Goodyear představuje skutečnou ikonu, která již téměř
sto let probouzí fantazii zákazníků a nadšenců ve Spojených státech
i na celém světě,“ řekl Mike Rytokoski, viceprezident a marketingový
ředitel společnosti Goodyear Europe. „Na její návrat do Evropy jsme dlouho
čekali. Je to skvělý způsob, jak oslavit náš návrat do mezinárodního
motoristického sportu, naše nové mediální partnerství se společností
Eurosport a nejmodernější obohacení našeho produktového
portfolia.“
V Evropě bude s logem Goodyear létat vzducholoď Zeppelin NT
společnosti Deutsche Zeppelin-Reederei GmbH z německého Friedrichshafenu a
začne tak psát zatím poslední kapitolu téměř stoletého vztahu mezi
společnostmi Goodyear a Zeppelin.
Dlouhá 75 metrů, vysoká 18 metrů
Poloztužená vzducholoď Zeppelin NT má délku více než 75 metrů –
měří tak skoro jako tři čtvrtiny fotbalového hřiště – a výšku
téměř 18 metrů. V Evropě půjde o stejný model jako v případě tří
vzducholodí Goodyear provozovaných ve Spojených státech. Jako
nepřehlédnutelný ambasador značky Goodyear bude zprostředkovávat
jedinečné letecké záběry nejzajímavějších závodů a sloužit také pro
komerční osobní lety v Německu. „Zeppelin je hrdý na to, že prohlubuje
a rozšiřuje naši dlouhodobou spolupráci se společností Goodyear," řekl
generální ředitel Společnosti Zeppelin Eckhard Breuer. „Jsme rádi, že
naši spolupráci nyní rozšiřujeme i o Evropu a dodáváme tak našemu
vztahu nový, mezinárodní rozměr."
Častěji je sice k vidění v Americe na největších sportovních
událostech jako jsou závody NASCAR, utkání NBA a golfové mistrovství PGA,
ale i v Evropě se vzducholoď Goodyear stala po zásluze ikonou. Poprvé sem
dorazila v březnu roku 1972 a v červnu téhož roku pak absolvovala první
let do anglického Cardingtonu. Pod názvem „Europa" slavná vzducholoď
v následujících čtrnácti letech létala po celé Evropě a objevila se na
řadě významných sportovních a kulturních akcí, včetně Velké ceny
Německa v roce 1985 na Nürburgringu, French Open 1986 v Rolland Garros a
dokonce dvou britských královských svateb. V roce 1986 byla vyřazena
z provozu, ale v následujících letech se na turné po Evropě několikrát
vrátily jiné vzducholodě. Zkušební let z Friedrichshafenu v minulém
týdnu byl nicméně první evropský let od roku 2012.
K vidění bude na motoristických akcích v Evropě
Vzducholoď Goodyear bude v nadcházejících týdnech létat v oblasti
okolo Friedrichshafenu i dále po celém Německu a posléze bude snímat
letecké záběry nejdůležitějších zbývajících událostí evropského
kalendáře motoristických závodů roku 2020.
To dále zvýrazní comeback společnosti Goodyear do oblasti
mezinárodního motoristického sportu. Goodyear již byl jmenován oficiálním
dodavatelem pneumatik pro třídu LMP2 Mistrovství světa endurance (WEC),
evropský seriál závodů Le Mans v sezóně 2021, britský šampionát
cestovních vozů (BTCC) a prostřednictvím nového mediálního partnerství
s přední evropskou sportovní stanicí Eurosport od sezóny 2020 také FIA
Světový pohár cestovních vozů (WTCC) a první seriál čistě elektrických
cestovních vozů různých značek Pure ETCR.
(tl)