Vydání 23/2021

Právě vychází v DN 23

​Josef Melzer (ČESMAD Bohemia): Za poslední roky jsme dosáhli výrazných úspěchů a obstáli v mezinárodní konkurenci

Sdružení ČESMAD Bohemia nedávno oznámilo, že dopravci budou muset zvýšit ceny za dopravu. Co je k tomu vedlo, ale také co očekávají od nové vlády a jak vidí budoucnost kamionové dopravy v kontextu Green Dealu, o tom jsme hovořili s Josefem Melzerem, prezidentem sdružení a jednatelem společnosti M+L Logistik.

​Komentář: Co přinesl listopad v dopravě

Že se obor dálkové nákladní dopravy od vypuknutí covidové krize vyvíjí nebývale rychlým tempem a v nebývalém rozsahu rostou zisky jeho hlavních účastníků bez ohledu na jejich velikost, minulost a rozsah angažmá v některé ze tří dnes na trhu působících aliancí, jsme si již pomalu začali zvykat. S určitým znepokojením můžeme sledovat rychlé a zjevně nezvratné prorůstání dříve silně specializovaného oboru námořní dopravy do kontinentálních logistických systémů, tedy dříve domény zasílatelů a dalších poskytovatelů logistických služeb. Mohli jsme se domnívat, že na moři byly již „karty rozdány“, nakonec tržní podíl jedné každé ze tří aliancí je dnes prakticky stabilní a vyrovnaný s konkurenty, a proto ona snaha o přesun pozornosti na služby „za přístavem“. A přesto i dnes umí námořní trh překvapit: Na do ruda rozžhaveném trhu s pronájmem kontejnerových lodí (time charter) se zrodila neobvyklá dohoda o podnájmu mezi aliančními rivaly Yang Mingem a Maerskem. Maersk má převzít od Yang Minga do charterového provozu loď Express Berlin (10114 TEU) na období

​Ing. Michal Žižák (EWT): Schmitz Cargobull dodavatelskou krizi zvládá, stále máme co prodávat

Letošní rok se nese ve znamení rostoucí poptávky po dopravních službách. O tom, jak je na zájem dopravců schopen reagovat německý výrobce přípojných vozidel Schmitz Cargobull, a také o skutečnostech, které výrobu a podnikání v dopravě dnes ovlivňují, jsme hovořili s Ing. Michalem Žižákem, jednatelem společnosti EWT.

Právě vychází v DN 23

​GEFCO: Moveecar startuje éru e-commerce v českém automotive

18.11. – Společnost GEFCO představila své kompletní služby fygitální platformy Moveecar pro trh v České republice. Před dvěma lety tato nadnárodní logistická společnost s dlouholetým know-how v oblasti dopravy nových aut oznamovala vstup na trh ojetých vozů. A nyní přichází s doslova revolučním nástrojem kombinujícím on-line nákup vozidla se širokou škálou fyzických služeb. Cílí nejen na klienty v oblasti B2B, ale i v B2B2C a B2C. V plánu je i vstup do C2C segmentu.

​ACEA: Pouze jedno z devíti nabíjecích míst v EU je rychlé

Evropská asociace výrobců automobilů (ACEA) upozorňuje politiky v EU na dvojí problém s nabíjecí infrastrukturou pro elektromobily: nejenže je v celém regionu flagrantní nedostatek nabíječek, ale jen málo z nich dokáže skutečně nabíjet vozidla přijatelnou rychlostí.

​Zeptali jsme se Zdeňka Radosty, majitele společnosti Radosta, s.r.o., a člena českobudějovické regionální komise Sdružení ČESMAD Bohemia

V poslední době výrazně rostou náklady firem a Sdružení ČESMAD Bohemia se již nechalo slyšet, že bude nutné výrazně zvýšit ceny za dopravu. Jak se s touto situací vypořádává vaše firma?

​PACCAR: Startuje komerční pilotní projekt autonomního nákladního vozidla

PACCAR ve spolupráci se společnostmi Aurora, předním subjektem v oblasti technologií autonomního řízení, a FedEx, jednou z největších přepravních a logistických firem na světě, spouští komerční pilotní projekt autonomních nákladních vozidel v dálkové přepravě. Jde o první spolupráci tohoto druhu mezi výrobcem nákladních vozidel, vývojářem autonomních technologií a poskytovatelem logistických služeb.

​HESTI letos oslavila 30 let na trhu

Společnost HESTI, s.r.o., vznikla jako rodinná firma na počátku 90. let. První spolupráce byla zahájena se značkou MAN a návěsy francouzského výrobce TRAILOR. Dnes zaujímá přední příčky na trhu s nákladními vozy MAN a návěsové techniky značek KRONE, D‑TEC, MEILLER, STAS, NOOTEBOOM, O.ME.P.S. a Langendorf.

​IRU: Je třeba řešit krizi v dodavatelském řetězci

Členské asociace Mezinárodní unie silniční dopravy IRU odhlasovaly krizovou výzvu vládám k řešení současných narušení globálního dodavatelského řetězce. Rada IRU pro nákladní dopravu, která zastupuje více než tři miliony logistických operátorů po celém světě, jednomyslně podpořila výzvu vládám, aby urychlily digitální obchodní nástroje, zastavily zavádějící covidová omezování, jednaly s cílem zmírnit nedostatek řidičů a vyrovnaly prudce rostoucí ceny pohonných hmot.

​Společnost IVECO Bus představila novinky pro budoucnost mobility

Společnost IVECO Bus představila v říjnu v Milánu novinky, které naznačují, jakými směry hodlá při zajišťování mobility osob jít v budoucnosti. Využila k tomu i nové regulační lhůty normy Euro VI‑E a vyvinula nové modely, případně obohatila své řady o nové verze. A to jak v oblasti autobusů poháněných standardními spalovacími motory, plynovými i elektrickými.

Právě vychází v DN 23

​DHL chce ukazovat nový směr v ekologické nákladní dopravě

Globální logistická společnost DHL si stanovila velmi ambiciózní plán nazvaný Go Green, v němž se zavázala, že bude do roku 2050 CO2  neu­trální. Postupně proto zavádí do provozu různá ekologická řešení, a to především v dopravě. Epicentrem těchto pilotních projektů se stala česká pobočka DHL Supply Chain, která mimo jiné začala před nedávnem využívat první elektricky poháněné nákladní vozidlo v Česku. Na podrobnosti jsme se zeptali Petera Badáně, ředitele transportu DHL Supply Chain v České a Slovenské republice.

spinner