Vydání 8/2020

Odložit platby mýtného lze již u většiny fleetových společností

Odklad plateb mýtného, který kvůli koronavirové krizi umožnila vláda, nemohly využívat firmy, které mýtné platí přes poskytovatele fleetových služeb. Ti se totiž obávali, že na ně mohou přejít závazky dopravců, kteří nebudou schopni je splácet. Jak uvedlo Sdružení ČESMAD Bohemia, minulý týden však došlo k dohodě mezi Ředitelstvím silnic a dálnic, provozovatelem mýtného systému CzechToll a fleetovými společnostmi a většina z nich již odklad plateb daný usnesením vlády uznává.

​Co přinesl duben v dopravě

Následky virové pandemie staví celý logistický sektor ve světě před velké finanční problémy. Ovšem některé podniky byly ekonomicky lépe připraveny na krizi než jiné, jak ukazuje analýza úvěrové schopnosti od institutu Creditreform, jednoho z vedoucích poskytovatelů hospodářských informací. Tiskový mluvčí institutu kupříkladu nedávno uvedl, že dopravní a logistická branže patřily již před virovou krizí ke krizově náchylným oblastem hospodářství.

​Doručování do domu bude i po krizi zřejmě na vzestupu, hrozí další zahuštění provozu

Tak jako všechny oblasti života zasáhla současná pandemie, nejinak je tomu i v oblasti city logistiky. Pokud bychom ji chápali pouze jako doručování v rámci „poslední míle“ ve městech, lze říci, že ze dne na den, kdy byla uzavřena větší část kamenných obchodů, se zásadně proměnily distribuční řetězce v maloobchodu, protože e-shopy a na ně vázané kurýrní a balíkové služby naopak omezeny nebyly.

​Model eSprinter – řešení pro čistou a chytrou městskou logistiku

City logistika se musí vypořádat jak s vysokými nároky na nízké emise a malou hlučnost vozidel, tak také s hustotou provozu v městských aglomeracích, která klade velké nároky na plánování a řízení zásobovacích procesů. Nový model eSprinter a jeho výrobce, značka Mercedes‑Benz, představují řešení, které zohledňuje i ty nejnáročnější současné požadavky na distribuci.

spinner