Společnost GLP oznámila meziroční nárůst pronájmů svých budov o 41 %

Společnost GLP oznámila meziroční nárůst pronájmů svých budov o 41 %
27.7. - Za první polovinu roku 2020 společnost GLP, která díky akvizici středoevropského portfolia Goodman nedávno vstoupila také na český trh, pronajala 8,9 milionu čtverečních metrů prostor, což je meziroční nárůst o 41 %. Společnost GLP zároveň informovala, že e-commerce je i nadále nejsilnějším zdrojem poptávky a změny v nákupním chování způsobené koronavirem jsou trendem, který bude pravděpodobně pokračovat i po skončení pandemie. E-commerce ke dnešnímu dni představuje přibližně 40 % celosvětového portfolia GLP oproti 20-25 % před pěti lety.
V Evropě společnost GLP uzavřela smlouvy s XPO ve Francii, Bleckmann a Focus International (součást JD Sports Fashion) ve Velké Británii a také s ID Logistics a přední německou společností zaměřenou na e-commerce. Celkem šlo o plochu téměř 220 000 m². Zároveň společnost GLP dokončila akvizici portfolia skupiny Goodman ve střední a východní Evropě, a rozšířila tak své působení do jedenácti nových zemí. 

Největší úspěchy první poloviny roku 2020 v pronájmech

V Brazílii společnost GLP uzavřela smlouvy o pronájmu 385 000 m². Jde o meziroční nárůst o 106 % způsobený mimo jiné novým pronájmem v GLP parku Cajamar II, kde si jedna z největších společností v e-commerce v latinské Americe pronajala 21 000 m² a také díky smlouvě s jednou z předních světových logistických firem, která si pronajala 46 000 m² v GLP parku Louveira. Hlavní příčinou růstu poptávky v regionu je rozvoj stávajících zákazníků, kteří tvořili 74 % všech brazilských pronájmů v první polovině roku 2020. V Číně společnost GLP pronajala v objemu nových a obnovených smluv za prvních šest měsíců roku 2020 zhruba 7,4 milionu m², což odpovídá 48% meziročnímu nárůstu. Klíčovým rostoucím odvětvím je zde sektor externích poskytovatelů logistických služeb (3PL) a také e-commerce expandující díky rostoucím nárokům místního trhu. Rozvoj v e-commerce také způsobuje, že zákazníci očekávají rychlejší dodání zásilek a společnosti budou pravděpodobně i nadále potřebovat 3PL, aby si zachovaly flexibilitu.

Nákup potravin online je jedním z nejrychleji rostoucích sektorů aktivit GLP. Společnosti GLP se nedávno podařilo uzavřít smlouvu s jednou z nejoblíbenějších čínských značek pochutin Bestore (Liangpinpuzi) a zároveň také zajišťuje skladovací prostory a distribuční procesy firmy 7-Eleven v provincii Hunan, kde firma otevřela první obchod a pokořila celosvětový rekord obratu v den otevření, který byl 70 310 dolarů.

V Japonsku společnost GLP pronajala v rámci 42 smluv zhruba 632 000 m² a meziročně tak rostla o 17 %. Hlavním zdrojem rostoucí poptávky v Japonsku je e-commerce, s cca 34% podílem pronájmů za první polovinu roku 2020. Tato hodnota zahrnuje mimo jiné předběžnou dohodu o pronájmu 100 000 m² v zóně GLP ALFALINK Sagamihara IV v aglomeraci Tokija a klienty, kteří obnovili stávající smlouvy po celé zemi. GLP ALFALINK je novou značkou logistických zařízení, které vyvinula společnost GLP Japan a které poskytují jedinečný přístup k optimalizaci provozní efektivity. Zajišťují komplexní logistické služby od vývoje produktu až po dodání na jednom místě. GLP ALFALINK Sagamihara a GLP ALFALINK Nagareyama jsou největší a nejmodernější logistické parky v Japonsku a po dokončení budou klientům poskytovat více než 650 000 m² a 900 000 m².

V Indii se pronájmy oproti předcházejícímu roku ztrojnásobily a tým IndoSpace zajistil od ledna do června 2020 pronájem 238 000 m². Růst je způsobený hlavně větší poptávkou v sektoru e-commerce, 3PL a v mezinárodních průmyslových společnostech. Smlouvy obnovily například společnosti Amazon a Dhoot Transmission, zatímco novými značkami v portfoliu IndoSpace jsou FirstCry, McWane, Rexel, BYJU’s a B L Harbert.

Spoluzakladatel a CEO společnosti GLP Ming Mei říká: „Jsme potěšeni úspěchem v pronájmech našich nemovitostí a chceme i nadále poskytovat co nejkvalitnější, inovativní a udržitelná řešení našim klientům na všech trzích, kde působíme. Celosvětově se pro nás stává mnohem důležitějším sektorem e-commerce. Je to dáno změnami v chování spotřebitelů v reakci na pandemii Covid-19. Obchodníci se přizpůsobují tomuto novému standardu a upravují své strategie pro logistiku a optimalizují množství skladových zásob, což navýší poptávku po skladovacích prostorech a logistických službách po celém světě.”

(tl)

Foto: GLP

spinner