Novou generaci česko-slovenských nabíječek elektromobilů z DEL využijí firemní flotily, čerpací stanice i sídliště

Novou generaci česko-slovenských nabíječek elektromobilů z DEL využijí firemní flotily, čerpací stanice i sídliště
17.9. - Inženýrská společnost DEL se sídlem ve Žďáru nad Sázavou představila v Praze v prostorách Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky ČVUT modernizované nabíjecí stanice elektromobilů. Zatímco model Vector DC75 nabízí i velmi rychlé nabíjení stejnosměrným proudem, stanice DEL Tower zase může nabíjet až čtyři vozy najednou. Výhodou obou nabíječek je také chytré nabíjení s funkcí Plug & Charge umožňující plánovat nabíjení dle aktuálních kapacit sítě a akumulátoru vozu. Stanice lze rovněž propojit s obnovitelnými zdroji energie. Využití mohou nalézt jak ve veřejném prostoru, tak i v komerčních objektech.

Nabíjecí stanice DEL Tower a Vector DC75 vznikly v česko-slovenské spolupráci inženýrské společnosti DEL a její dceřiné společnosti NES Nová Dubnica. Jejich nová generace doznala významné modernizace, která spočívá zejména v systému pokročilého nabíjení díky funkci Plug & Charge. „S pomocí této funkce mohou stanice samostatně komunikovat se sítí a plánovat nabíjení podle její kapacity nebo tarifu. Bez této funkce je využití nabíjecích stanic v dnešní době, ale i do budoucna, pro uživatele značně omezující,“ uvedl Jiří Kabelka, předseda představenstva společnosti DEL. Stanice jsou také schopny vyhodnotit potřebu dobití akumulátoru podle jeho aktuálního stavu a potřebného dojezdu. Pokud tuto funkci podporuje i elektromobil, stanice automaticky vybere vhodný tarif a provede autorizaci i fakturaci podle odebrané elektrické energie.

Nabíjecí infrastruktura na míru

Nabíjecí stanice mohou díky své modularitě fungovat v různých prostředích, ať už se jedná o firemní vozový park, hotelovou garáž, parkovací dům, anebo třeba čerpací stanici či dokonce sídliště. Oba modely stanic umožňují sestavit nabíjecí clustery a vytvořit tak řešení přímo na míru konkrétním potřebám. „Stejnosměrná rychlonabíjecí stanice Vector nabízí funkci Dual, která umožňuje rozdělit její výkon. Díky tomu dokáže rychle nabíjet dva vozy současně. Nabít 80 % kapacity baterie vozu je schopna již za 20 až 30 minut. Střídavá nabíječka DEL Tower je zase vhodná pro parkoviště, kde vozy stojí delší dobu. Díky modulárnímu řešení dokáže nabíjet až čtyři vozy z jednoho místa, zastává tak funkci několika nabíjecích stanic v jedné,“ vysvětlil Václav Dvořák, manažer pro elektromobilu v DEL. Nabíjecí stanice lze také propojit se systémy využívajícími obnovitelné zdroje energie.

Nový smysl pro elektromobilitu

Nabíjecí stanice DEL mohou být připojeny k různým systémům pro platbu a autorizaci, a to včetně integrace platebního terminálu. Samozřejmostí je potom šifrovaná komunikace pro maximální bezpečnost transakcí. Konstrukce stanic je odolná proti vandalům a je navržena v kompaktním provedení s nadčasovým designem. Stanice jsou proto vhodné do veřejného prostoru, kde odolají i drsnějším klimatickým podmínkám. „Nabíječky jsou určeny primárně do veřejného prostoru, jejich zákazníky jsou tak logicky také města a obce. Sloužit mohou třeba právě na sídlištích, kde při výraznějším rozšíření elektromobility pomohou regulovat zátěž energetické sítě. Věříme, že díky moderním funkcím našich nabíječek dáváme elektromobilitě nový smysl,“ dodal Jiří Kabelka.

Již 25 let na trhu

Česká akciová společnost DEL a.s. ze Žďáru nad Sázavou se zabývá automatizací technologických procesů, robotizací a elektrotechnikou. Vznikla v roce 1995. Ve svém výrobním programu společnost uplatňuje nejnovější poznatky z oblasti vědy a výzkumu. V roce 2017 se stala zakládajícím partnerem Národního centra průmyslu 4.0 sdružujícího akademické a výzkumné instituce, průmyslové firmy a profesní organizace. Nyní společnost DEL a.s. zaměstnává více než 300 lidí a je regionálním leaderem v oboru. Od konce roku 2016 je společnost DEL majitelem NES Nová Dubnica, SK.

(tl)

Foto: DEL, TL

spinner