Henkel pokračuje v elektronizaci výměny dokladů, nově zapojil řetězec Lidl

Henkel pokračuje v elektronizaci výměny dokladů, nově zapojil řetězec Lidl

11.4. - Společnost Henkel a obchodní řetězec Lidl spolu nově komunikují přes EDI. V elektronických strukturovaných zprávách už si posílají faktury, brzy k nim přibudou také objednávky. Henkel, se tak významně přiblížil k tomu, aby 100 % jeho dokladů s odběrateli teklo přes EDI.

Elektronickou výměnu dokladů začaly Henkel a Lidl společně řešit v říjnu 2019. Dnes si prostřednictvím EDI posílají všechny faktury a na Slovensku také objednávky. V Česku půjdou první ostré EDI objednávky v průběhu dubna.

Už chybí jen dva odběratelé


„Lidl byl poslední z našich velkých odběratelů, se kterým jsme EDI neměli zavedené. Tím, že se to teď podařilo, máme zapojené téměř všechny odběratele. Zbývají nám dva menší, se kterými je možnost využít službu Orion eFakturace od Gritu, kdy pošleme z našeho systému fakturu v EDI formátu a zákazník ji obdrží jako elektronicky podepsané PDF,“ uvádí Eva Malíková, EDI/ECR Project Manager ve firmě Henkel.

Zapojení Lidlu do EDI komunikace považuje Eva Malíková za úspěch, ze kterého budou těžit obě firmy. „Nám pomohou především objednávky, Lidl zase nejvíce vytěží z faktur. My díky EDI rychleji zpracujeme objednávky, nedochází k záměně zboží, což je výhodou pro zákaznický servis. V Lidlu zase díky EDI fakturám nemusí doklady ručně přepisovat – faktura se jim automaticky načte a propíše do podnikového systému,“ doplnila Eva Malíková.

(tl)

Foto: HenkelLidl
spinner