Vectron v barvách RegioJetu

Žluté vlaky budou v ČR a na Slovensku vozit lokomotivy Vectron

Žluté vlaky budou v ČR a na Slovensku vozit lokomotivy Vectron

PRAHA (23. 11.) – Společnost RegioJet oficiálně představila svůj nejnovější přírůstek do vlakové flotily pod firemními barvami – vícesystémovou lokomotivu Vectron od společnosti Siemens. RegioJet se stává prvním vlakovým dopravcem v Evropě, který bude využívat tento typ lokomotivy pro pravidelnou osobní dopravu.

Firma RegioJet si od rakouské leasingové společnosti European Locomotive Leasing pronajala celkem tři vícesystémové lokomotivy Vectron na pět let, které rozšíří dosavadní flotilu devíti lokomotiv Škoda. První lokomotiva Vectron již zahájila svoji činnost, a to v sobotu 15. listopadu 2014, kdy poprvé vyjela na trasu Praha – Ostrava – Havířov. Zbylé dvě lokomotivy převezme RegioJet na začátku prosince tohoto roku.

„Tyto nejmodernější lokomotivy v Evropě budou jezdit nejprve na trase Praha – Ostrava a od nového jízdního řádu, tedy od 14. prosince, především pak na Slovensku, na naší nové trase Bratislava – Žilina – Košice,“ říká Radim Jančura, majitel společnosti STUDENT AGENCY holding, do které patří i RegioJet a dodává: „Vybrali jsme si lokomotivy Vectron, protože splnily naše technické požadavky, především pak na zabezpečovací zařízení a vícesystémovost.“

Radim Jančura zároveň potvrdil, že do konce příštího roku by v barvách RegioJet mělo působit dalších devět lokomotiv Vectron, které by nahradily již nevyhovující české lokomotivy řady 162. Ty nedisponují požadovanou rychlostí 160 km/hod., ani požadovaným výkonem, aby se mohly dále rozšířit soupravy žlutých vlaků.

„Vectron může jet až 200 kilometrů v hodině a dosahuje výkonu 6,4 MW. Síla a univerzálnost zaručuje zákazníkovi potřebnou rychlost i nasazení v různých napěťových systémech,“ upřesňuje Roman Kokšal, ředitel divize Mobility společnosti Siemens.

Lokomotivy typu Vectron jsou schváleny v řadě evropských zemí včetně České republiky a Slovenska. Toto elektrické tažné zařízení se pyšní také tím, že jako první na světě splnilo normy TSI pro interoperabilitu vysokorychlostní železnice a díky své modulární konstrukci lze lokomotivu v budoucnu snadno doplnit pro provoz v dalších zemích.

(tj)

spinner