Dálkové řízení provozu

Železniční koridor mezi Brnem a Břeclaví opustili výpravčí

Železniční koridor mezi Brnem a Břeclaví opustili výpravčí

BRNO (2.4.) – Na železničním koridoru mezi Brnem, Břeclaví a Lanžhotem od konce března neslouží ve stanicích výpravčí. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) postupně přepnula jednotlivé stanice tak, aby je bylo možné řídit z centrálního dispečerského stanoviště v Přerově. Potvrdila to náměstkyně brněnského ředitele pro provoz Kateřina Onderková. O práci tak ve stanicích přišlo 20 výpravčích.

„Výpravčí skončili ve stanicích v pondělí v 18:00. Postupně jsme aktivovali všechny stanice. Žádné větší problémy jsme nezaznamenali, na celou akci jsme se intenzivně připravovali v březnu," řekla Onderková. Konec výpravčích se týká například stanic Modřice, Hrušovany u Brna, Šakvice, Zaječí či Podivín. „Zatím zůstávají výpravčí samozřejmě v Brně, také v Břeclavi, kde se plánuje přepnout ústřední stavědlo příští rok, a také zůstávají v Brně-Horních Heršpicích. Pohotovostní výpravčí zůstane také ve Vranovicích, kde končí regionální vlaky," uvedla Onderková.

Změna se dotkla 20 výpravčích, 11 z nich se stane pracovníky přerovského centrálního dispečinku. „Dalších sedm bude převedeno na jiné tratě v provozním obvodu, dva požádali o výpověď," popsal mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Výpravčí už tedy nebudou prodávat jízdenky tak jako dosud v době, kdy nebyl ve stanici pokladní Českých drah. „Na tento model už jsme najeli od 1. března. O jednoho zaměstnance jsme posílili pokladnu v Šakvicích a v Zaječí. V ostatních stanicích je možné koupit si jízdenku mimo prodejní dobu ve vlaku," uvedla mluvčí drah Kateřina Šubová.

Průvodčí však podle ní může prodávat pouze jízdenky podle tarifu Českých drah. Kdo chce jet na jízdenku integrované dopravy, musí si ji koupit v předprodeji. V případě výpadku dálkového řízení tratě je náhradní řídicí pracoviště v Brně-Horních Heršpicích, které však zatím zůstane bez obsluhy.

(čtk)

spinner