​V týdnu bude k vidění další unikátní železniční stavební stroj

​V týdnu bude k vidění další unikátní železniční stavební stroj

1.4. - Do českých železničních staveb se po delší době opět zapojí ojedinělý stroj SUZ 500, který si od české společnosti Swietelsky Rail CZ pronajala firma Strabag Rail. Využije ho na dvou zakázkách. Ve dnech 3. a 4. dubna v traťovém úseku Most n.n. – Herkules a 6. dubna v traťovém úseku Všetaty – Dřísy.

Na Mostecku jde o kontinuální výměnu 3785 pražců na 2271 metrech. Práce začnou ve středu v 10 hodin a následující den v 7:30. Ve středních Čechách, kde je ve vyloučeném úseku složený oblouk o délce 828 metrů s převýšením 110 mm, se jedná o výměnu 1553 pražců a kolejnic v úseku 950 metrů. Během prací, které potrvají od 9 do zhruba 15 hodin, bude nutné rovněž „přeskočit“ ocelový most.

„Využití této technologie je na evropských železničních stavbách extrémně vysoké, protože za krátký čas zvládne obrovskou porci práce. Oproti nasazení běžně dostupných strojních linek na českém trhu umí zkrátit výlukové časy až o 50 procent,“ vysvětluje Lukáš Vostrý, ředitel závodu Stroje a mechanizace Swietelsky Rail CZ.

Více než 60 metrů dlouhý a přes 211 tun vážící stroj SUZ 500 má 13 náprav a výkon motorů 485 kW. Využívá se při rekonstrukcích kolejí, kde je současně demontuje a pokládá, zvládá pokládku kolejového roštu na předštěrkovanou pláň a výměnu pražců a kolejnic.

(red)

Foto: Swietelsky Rail CZ

spinner