Modernizace železnice

V roce 2019 by měla začít modernizace trati mezi Otrokovicemi a Zlínem

V roce 2019 by měla začít modernizace trati mezi Otrokovicemi a Zlínem

ZLÍN (20.5.) – Modernizace železniční trati Otrokovice – Vizovice na Zlínsku by měla začít nejpozději v roce 2019. Informoval o tom krajský radní pro dopravu Jaroslav Kučera. Záměr již dříve schválilo ministerstvo dopravy, stavba by měla stát kolem osmi miliard korun. Projekt počítá s elektrizací celé tratě a vybudováním druhé koleje v úseku Otrokovice – Zlín, kterým cestující v budoucnu projedou za 11 minut.

Pro projekt se nyní aktualizuje posouzení vlivu na životní prostředí, původní studie EIA totiž vznikla v letech 2008 a 2009. „S ohledem na zpracovanou studii proveditelnosti dochází (ve studii EIA) k některým korekturám. V roce 2016 bude zahájeno a v roce 2017 by mělo být ukončeno územní řízení, v roce 2018 projednána dokumentace a vydáno stavební povolení a začátkem roku 2019 by měla začít vlastní realizace," uvedl Kučera.

Investici podpoří evropské fondy. Cestující na trati Vizovice – Otrokovice budou moci počítat s třicetiminutovým intervalem spojů, v úseku mezi stanicí Zlín střed a Otrokovice se dokonce v době špičky předpokládá patnáctiminutový interval. Tyto osobní vlaky budou dále přímo pokračovat do Přerova, Kroměříže a Uherského Hradiště. Bude zavedena také dálková rychlíková linka Zlín – Kroměříž – Brno, která pojede v hodinovém intervalu.

Zásadních změn dozná stanice Zlín střed. Nádraží bude přesunuto blíže ke Gahurově ulici. Modernizace čeká také nádraží v Otrokovicích, které v současnosti není připraveno na zvýšenou kapacitu trati na Zlín, a také stanici ve Vizovicích, kde bude vybudován autobusový terminál a přestupní bod mezi autobusem a vlakem. Úpravy trati umožní také rozvoj nákladní dopravy. Z Lípy nad Dřevnicí tak budou moci vyrážet dlouhé nákladní vlaky do celé Evropy.

Chystá se také modernizace tratě mezi Veselím nad Moravou, Starým Městem, Luhačovicemi a Bojkovicemi, kde bude vylepšeno zabezpečení, opraveny zastávky a zvýšena traťová rychlost. Modernizace v následujících letech čeká i úsek Hranice na Moravě – Horní Lideč – Slovensko, kde se zvýší rychlost vlaků na 120 kilometrů v hodině a bude rekonstruováno nádraží ve Vsetíně.

Podle Kučery je také do čtyř let potřeba opravit nevyhovující stanice v Holešově a Bystřici pod Hostýnem na Kroměřížsku a v Rožnově pod Radhoštěm. V úseku Valašské Meziříčí – Rožnov pod Radhoštěm bude podle něj modernizace zabezpečovacího zařízení hotova zřejmě ještě letos, připravuje se také na trati mezi Vsetínem a Velkými Karlovicemi. Zlínský kraj se také snaží prosadit modernizaci vozového parku Českých drah. Nová vozidla by měla jezdit hlavně na trati z Hranic na Moravě na Slovensko.

(čtk)

spinner