Rekonstrukce železniční trati

SŽDC zahájila rekonstrukci trati mezi Klatovy a Železnou Rudou

SŽDC zahájila rekonstrukci trati mezi Klatovy a Železnou Rudou

ŽELEZNÁ RUDA (28.6.) – Nové koleje, nástupiště i zabezpečovací zařízení. To všechno vyroste na téměř padesátikilome­trovém úseku železniční trati Klatovy – Železná Ruda. Slavnostní zahájení rozsáhlé rekonstrukce proběhlo i za účasti hostů z Německa v prostorách železniční stanice Železná Ruda-Alžbětín, která leží přímo na česko-německé hranici.

„Letos realizujeme řadu regionálních staveb na tzv. národní síti. Trať z Klatov do Železné Rudy je součástí důležité spojnice z Plzně na Šumavu. Cestující se mohou těšit především na zvýšení komfortu železniční dopravy v této lokalitě,“ uvedl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý. Stavba vychází z konceptu Plánu obslužnosti Plzeňského kraje a je v souladu s výhledovou koncepcí dálkové osobní dopravy Ministerstva dopravy. Přinese zvýšení rychlosti na této turisty oblíbené železniční spojnici a tudíž i zkrácení jízdních dob vlaků. Zvýší se propustnost trati a také její bezpečnost. Mezi nejviditelnější přínosy projektu patří výstavba nových nástupišť a rekonstrukce či úprava osvětlení ve stanicích.

Ve všech železničních stanicích s výjimkou Klatov a na dotčených traťových úsecích stavbaři dále vybudují nové zabezpečovací zařízení 3. kategorie a moderní sdělovací zařízení. Z hlediska provozu je však ještě důležitější rekonstrukce železničního svršku a spodku. Úsek rekonstruované trati od zastávky Dešenice do Železné Rudy-Alžbětína přitom leží v Chráněné krajinné oblasti Šumava. Samotné stavební práce mezi Klatovy a Železnou Rudou začaly letos v březnu a podle harmonogramu by měly být dokončeny v únoru příštího roku. Jejich zhotovitelem je společnost SBT+OHL+AŽD Klatovy tvořená společníky Subterra a.s., OHL ŽS a.s. a AŽD Praha s.r.o. Správcem společnosti je Subterra a.s.

Celkové náklady stavby činí 929, 6 milionu korun bez DPH. „S výjimkou Klatov budeme rekonstruovat všech sedm stanic a jednu zastávku," řekl Lubor Hrubeš, ředitel Stavební správy západ SŽDC. V nejvíce poškozených místech mezi stanicemi se obnoví i železniční svršek. Jde o zhruba tři kilometry kolejí, hlavně u Zelené Lhoty. Kvůli tomu, že je Železnorudsko rekreační oblastí, přeruší SŽDC práce v červenci a srpnu a výluky začnou v září, kdy bude stavba pokračovat směrem k Janovicím nad Úhlavou.

Rekonstrukce trati mimo jiné umožní to, aby vlaky jezdily častěji. Nová výhybna, která vznikne v Zelené Lhotě, umožní vlakům křižovat. Centralizovaná obsluha celého úseku bude v Železné Rudě-Alžbětíně, odkud bude dálkově řízená trať až do Klatov. Ze stanic tak zmizí obsluha. Skončí také mechanické závory. Vše bude plně automatické a na přejezdech budou světla. Traťová rychlost se zvýší na 60 až 90 km/h, což bude možné třeba u Janovic.

(red)

spinner