Železniční doprava

SŽDC hledá správce komunikačních sítí

29. října 2012

SŽDC hledá správce komunikačních sítí

Správce železniční sítě hledá náhradu za společnost ČD Telematika pro správu drážní telefonické a datové sítě. Veřejnou zakázku na čtyřleté spravování a údržbu komunikačních zařízení, audiovizuálních informačních cedulí a hlasových informačních zařízení pro cestující na zastávkách ocenila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) na necelé dvě miliardy Kč. Vyplývá to z informací uveřejněných ve věstníku veřejných zakázek.

Komunikační technologie zajišťující provoz a bezpečnost na železnici v minulosti patřily Českým drahám, automaticky je proto spravovala dceřiná společnost národního dopravce – ČD Telematika. Majetkem Správy železniční dopravní cesty se staly v roce 2008 společně s přechodem kolejí (takzvané mrtvé dopravní cesty) na správu železnic. Živá dopravní cesta – výpravčí, signalisti a další profese spojené s řízením provozu na železnici – přešla pod správu železnic loni v září.

Stávající smlouva se společností ČD Telematika vyprší podle mluvčího správy železnic Pavla Tesaře do konce letošního roku. Dodavatel vzešlý z výběrového řízení by tak o komunikační technologie měl pečovat do konce roku 2016. Výraz-nou úsporu si však SŽDC od vypsaného tendru neslibuje, protože předpokládaná hodnota nabídky se od současných cen liší jen minimálně. Za roční údržbu sítě si podle aktuální smlouvy Telematika účtuje zhruba 500 milionů Kč.

(čtk)

Diskuse pod článkem

Diskuse čtenářů je neredigovaná a nemoderovaná. Redakce nenese odpovědnost za obsah jednotlivých příspěvků ani neručí za skutečnou identitu jejich autorů.

Datum Autor Titulek
26.03.13 19:03 Jirka Re: SŽDC hledá správce komunikačních sítí
09.04.13 08:03 Re: SŽDC hledá správce komunikačních sítí
Jirka
úterý 26.3.2013 19:03
Jak je možné vypsat výběrové řízení na údržbu zařízení sloužícího k řízení železniční dopravy, když podle předpisů smí údržbu a opravy provádět jen pracovník se zkouškou návěstního mistra a 6ti letou praxí v oboru? Nebo je tato podmínka již zrušena, samozřejmě na úkor bezpečnosti železniční dopravy- cestujících? Nebo již neplatí, že předpisy pro železniční dopravu byly a jsou psány K R V Í ? ? ?
úterý 9.4.2013 8:03
Další věc je že mnoho zařízení dnes funguje jen díky osobním kontaktům udržujících pracovníku na ostatní subjekty čd a ostatních firem, po rozdělení čd je občas problém se někam dostat. I zkoušek je podstatně víc .Pargraf 100, dopravní předpisy atp.A hlavně ... místní znalost.
25. července 2014 15:40
Dopravní noviny
vydává České dopravní vydavatelství, s.r.o.
Písecká 1967/5, 130 00 Praha 3
tel. +420 226 205 070, fax +420 226 205 080
e-mail: redakce@dnoviny.cz, inzerce@dnoviny.cz, predplatne@dnoviny.cz
Copyright © 2004 - 2014
České dopravní vydavatelství, s.r.o.
Vyrobil Tajfun Digital
RSS kanál

Společnost České dopravní vydavatelství, s. r. o., využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno. Obdobně je bez souhlasu Českého dopravního vydavatelství, s. r. o., zakázáno i jakékoliv použití dalšího obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií.