Swietelsky Rail dostal výjimku ministerstva vnitra, přiveze 60 strojníků z Rakouska

Swietelsky Rail dostal výjimku ministerstva vnitra, přiveze 60 strojníků z Rakouska

17.4. - Společnost Swietelsky Rail CZ může v ČR i v nouzovém stavu nasadit při modernizaci železničních tratí speciální stroje s odborně vyškolenými rakouskými pracovníky od mateřského koncernu Swietelsky AG. Firma získala výjimku ministerstva vnitra pro 60 rakouských strojníků. První z nich přijedou s technikou koncem týdne. Pracovat budou na Olomoucku, v Praze, severních Čechách i v Plzni. Musí dodržovat přísná hygienická opatření. Uvedl to mediální zástupce firmy Zdeněk Zuntych. 

Koronavirová epidemie tak nezpomalí práce na významných úsecích českých tratí. "Jsme rádi, že nám stát vyšel vstříc a žádostem, podpořeným i investorem Správou železnic, vyhověl. Jde o dlouhodobě připravované projekty, které jsme vysoutěžili právě díky vysoké produktivitě práce a zkrácení výluk. A to lze jen s opravdu moderní technologií, kterou náš koncern vlastní a svým firmám poskytuje i s osádkou podle potřeby po celé Evropě," uvedl jednatel firmy Swietelsky Rail CZ Viliam Perknovský.

Strojníci budou pracovat mimo jiné na Olomoucku, v Praze, v severních Čechách, Plzni a na Děčínsku

Společnost se sídlem v Českých Budějovicích zahájí práce, na nichž se podílí Rakušané, po víkendu. V pondělí 20. dubna začne pět strojníků pracovat v stanici Prosenice na Olomoucku, kde budou do 24. dubna pokládat nové výhybky ojedinělého tvaru. "Při montáži bude tandemu jeřábů asistovat 'obojživelný' kolejový vůz s hydraulicky výsuvnými pásovými podvozky," uvedl ředitel závodu Stroje a mechanizace Lukáš Vostrý. Firma položí části výhybek dlouhých až 52 metrů, vážících 56 tun. Kolejová spojka se prodlouží ze 157 na 307 metrů a umožní zvýšit rychlost vlaků ze 100 až na 160 kilometrů v hodině.

Osm rakouských strojníků bude obsluhovat techniku při modernizaci nádraží Praha - Vršovice, dalších šest jich bude pracovat od 18. dubna do 3. května při preventivním broušení nových kolejnic na čtyřech stavbách v severních Čechách a v Plzni na kolejové brusce. Až 28 strojníků bude obnovovat téměř dva kilometry trati na Děčínsku v úseku Dolní Žleb - státní hranice, v květnu začnou práce na trati Dolní Bousov - Kopidlno a také v Plzni.

Firma Swietelsky Rail CZ působí v ČR od roku 2015. V šesti závodech zaměstnává 120 lidí. Mezi její největší zakázky patří zlepšení pražského traťového úseku z Hostivaře na hlavní nádraží a modernizace přesmyku domažlické trati v Plzni. Hospodářský rok 2018/19 zakončila firma s tržbami 1,38 miliardy korun, poprvé přesáhly miliardu Kč. Provozní zisk byl 13,1 milionu Kč. Vyplývá to z výroční zprávy.

(čtk, tl)

spinner