Správa železnic vypsala výběrové řízení na projekt modernizace úseku Nemanice – Ševětín

Správa železnic vypsala výběrové řízení na projekt modernizace úseku Nemanice – Ševětín

7.4. - Příprava modernizace posledního úseku jižní větve čtvrtého tranzitního koridoru z Nemanic do Ševětína postupuje do další fáze. Správa železnicvyhlásila výběrové řízení na zpracování projektové dokumentace stavby pro vydání stavebního povolení. Předpokládaná hodnota zakázky je 437,7 milionu korun, termín pro podávání nabídek je 7. května.

Cílem stavby je zdvoukolejnění celého úseku a zvýšení rychlosti na 200 km/h. Pro dosažení požadovaných parametrů bude trať vedena v celé délce po přeložce. Vlaky tak přestanou obsluhovat stanice Hluboká nad Vltavou-Zámostí a Chotýčany, stejně jako zastávky Hrdějovice a Hosín. 

Nejdelší železniční tunel v ČR

Na nové trase se vybudují dva tunely – Hosínský dlouhý 3120 metrů a Chotýčanský, který se díky rekordní délce 4810 metrů stane po svém dobudování nejdelším na české železniční síti.
Délka modernizovaného úseku bude 16,6 km, celkovou přestavbou projde rovněž stanice Ševětín, za níž se novostavba trati napojí na stávající trasu. Cestující zde budou moc využít dvě nová nástupiště s bezbariérovým přístupem podchodem. Stávající přejezd ve stanici se zruší a nahradí mimoúrovňovým křížením.
Zahájení stavby se plánuje na začátku roku 2023, práce potrvají šest let. Předpokládané celkové náklady se předpokládají ve výši 11 miliard korun.
(red)
Foto: SŽDC
spinner