Siemens Mobility modernizuje flotilu vozidel belgických železnic

Siemens Mobility modernizuje flotilu vozidel belgických železnic

21.12. - Společnost Siemens Mobility získala zakázku od NMBS/SNCB, belgického národního železničního dopravce, na vybavení 390 vozidel evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS úrovně 2. Upgrade elektrických trakčních jednotek Desiro ML s ETCS 1. aplikační úrovně na systém ETCS 2. aplikační úrovně zajistí vyšší efektivitu a produktivitu provozu vlakové dopravy.

Instalací systému dojde ke splnění nejnovější evropské normy pro bezpečnost a interoperabilitu železnic. Společnost Siemens Mobility dodá palubní jednotky pro celou flotilu železničních vozidel a poskytne také podporu při instalaci. Nová technologie podpoří nejen stávající vnitrostátní provoz předmětných vozidel v Belgii a Lucembursku, ale díky opětovnému schválení typu modernizovaných vozidel je bude možné provozovat i v Německu a Nizozemsku. Společnost Siemens Mobility zároveň zajistí desetiletou údržbu systému ETCS a poskytne také řešení pro online správu klíčů, díky čemuž dále digitalizuje provoz vlaků.

"Jsme nadšeni, že můžeme opět spolupracovat s belgickými železnicemi na modernizaci jejich železničního provozu. Naše sofistikované a v praxi osvědčené produkty ETCS a aplikace zlepší bezpečnost a zvýší kapacitu," řekl Andre Rodenbeck, generální ředitel divize železniční infrastruktury společnosti Siemens Mobility. "Kromě toho je tento projekt dalším důležitým krokem v transformaci evropské železnice směrem k harmonizovanému a interoperabilnímu systému, který otevírá cestu k přeshraniční železniční dopravě, aniž by byla ohrožena bezpečnost."

Modernizace vozového parku bude provedena na základě komplexního přístupu, který zahrnuje návrh koncepce integrace systému pro konkrétní vozidlo. Tam, kde to bude možné, budou zachovány podstatné části stávajícího palubního zařízení ETCS. Společnost Siemens Mobility již vybavila elektrické trakční jednotky Desiro ML ve vozovém parku předchozí verzí řešení Trainguard ETCS úrovně 1. Tento přístup rovněž umožní modernizaci palubních jednotek ETCS založených na systému Alstomu, kterým byly dříve vybaveny řídicí vozy typu I11 a M6 dodané společností Bombardier. Siemens Mobility zpočátku dovybaví a nechá znovu schválit prototyp každého typu vozidla.

Investicí do modernizace systémem ETCS úrovně 2 splní belgické železnice nejnovější evropskou normu V3.6.0 pro bezpečnost na železnici. Nový systém rovněž zjednoduší budoucí upgrade na další verze ETCS podle norem TSI (technické specifikace pro interoperabilitu), což je základem pro další rozšíření funkcí systému ETCS, jako je automatický provoz vlaků (ATO) pod dohledem vlakového zabezpečovače ETCS (ATO over ETCS).

Rozhodnutím o zavedení systému ETCS otevřela Evropa cestu k přeshraniční železniční dopravě, která má budoucnost. S podporou politiků a za podpory železničních provozovatelů a předních dodavatelů, jako je Siemens, vzniká v Evropě i mimo ni síť tratí kompatibilních s ETCS. Souběžně s novými stavebními projekty mnoho železničních společností modernizuje jejich kolejová vozidla palubními jednotkami ETCS. Jako jeden z průkopníků systému ETCS, společnost Siemens Mobility úspěšně realizovala již řadu modernizačních projektů v několika zemích, například ve Švýcarsku, Velké Británii a Španělsku.

Společnost Siemens Mobility je již řadu let jedním z předních dodavatelů železniční techniky v Belgii. Za zmínku stojí několik projektů železniční infrastruktury v oblasti řízení, elektrifikace a řešení pro digitalizaci železnic. Kromě toho společnost Siemens Mobility již v minulosti spolupracovala s belgickými železnicemi a dodala jim nová vozidla a lokomotivy, řízení pro depa, řešení pro větší pohodlí cestujících.

(pav)

Foto: Siemens Mobility

spinner