Rekonstrukce trati z Rokycan do Příkosic dokončena

Rekonstrukce trati z Rokycan do Příkosic dokončena

26.1. - Vlaky na jednokolejné regionální trati Rokycany - Nezvěstice jezdí nyní v nejvytíženějším úseku z Rokycan do Příkosic rychleji, bezpečněji a s větším komfortem pro cestující. Umožnila to několikaletá kompletní rekonstrukce trati, kterou včera oficiálně ukončila Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC). Náklady bez DPH přesáhly 884 milionů Kč, téměř 650 milionů by měla činit dotace EU, národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury, řekl mluvčí SŽDC Pavel Tesař.

Trať z Rokycan do Nezvěstic měří necelých 27 kilometrů, nejvíce lidí ale jezdí z Rokycan do Příkosic, což je asi polovina trati. V tomto úseku zahrnovala rekonstrukce mimo jiné úplnou výměnu železničního svršku. Opravili také všechny tři mosty a 33 propustků. Ve všech stanicích a zastávkách až do Příkosic jsou nová pohodlná nástupiště s bezbariérovým přístupem a vodícími a varovnými pásy pro lidi s omezenou schopností pohybu a orientace. Ve stanicích Příkosice, Mirošov a v zastávce Kamenný Újezd u Rokycan jsou nové přístřešky pro cestující.

Dálkově ovládaná trať z Prahy

Trať je také jako vůbec první regionální dráha na síti SŽDC dálkově ovládaná z Centrálního dispečerského pracoviště v Praze. „Předběhla tak dokonce i část 3. koridoru z Rokycan do Chebu, jejíž zapojení do zmíněného pracoviště se nyní začíná realizovat,“ řekl Pavel Tesař. Provoz mezi Rokycany a Nezvěsticemi řídí centrála v Praze už od podzimu 2016.

Rekonstrukce přinesla zrychlení dopravy, takže v úseku Rokycany - Mirošov město mohou vlaky zrychlit až na 80 km/h a z Mirošova do Příkosic na 60 km/h, řekl ředitel Stavební správy západ SŽDC Lubor Hrubeš.

Součástí revitalizace byla také úprava 24 úrovňových přejezdů, které dostaly nové přejezdové konstrukce. Na celé trati až do Nezvěstic SŽDC modernizovala traťové i staniční zabezpečovací zařízení.

(čtk)

spinner