​RegioJet slaví páté výročí provozu svých vlaků na českých kolejích

​RegioJet slaví páté výročí provozu svých vlaků na českých kolejích

26.9. - Více než 22 milionů cestujících přepravily vlaky RegioJet za pět let provozu. Před pěti lety, 26. září 2011, vyjely poprvé žluté expresy na trase z Ostravska (Havířov) do Prahy a zpět a ukončily monopol státních Českých drah v osobní železniční dopravě. Provoz vlaků RegioJet je ziskový, a to bez dotací na provoz a každoročně zaznamenává vysoký nárůst počtu cestujících. Zároveň RegioJet každoročně přidává další spoje a vstupuje na nové trasy.

V letošním roce předpokládá RegioJet, že jeho vlaky v České a Slovenské republice bude celkem cestovat více než osm milionů cestujících. V prosinci se pak chystá vstoupit na novou trasu z Bratislavy respektive Starého Města a Hodonína přes Břeclav a Brno do Prahy. „Ukázalo se, že právě soukromí železniční dopravci jsou motorem získávání nových zákazníků pro železnici. Aktuální růst počtu cestujících se u RegioJetu pohybuje kolem 25 procent a za první pololetí 2016 přepravily vlaky RegioJet o více než půl milionu nových cestujících více než v předchozím roce. Na pěti dálkových linkách RegioJet dokázal přilákat o stovky tisíc nových cestujících více než ČD s více než sedmi tisíci spoji denně a s masivní televizní reklamní kampaní“, říká Radim Jančura majitel společnosti RegioJet.

Po započtení růstu počtu cestujících u autobusů RegioJet přilákala žlutá síť v prvním pololetí 2016 více než milion nových cestujících. Je to prý důkaz, že jedině výběrová řízení, z kterých vzejdou noví dopravci na dotované linky, přinesou masivní nárůst počtu cestujících a efektivní využití investic do modernizace železniční infrastruktury. Pouze noví dopravci mohou být dostatečně obchodně motivovaní a atraktivní v očích nových zákazníků. Pět let konkurence na železnici přineslo to, že dneska na trasách, kde spolu v ČR a SR soupeří více dopravců, dostává cestující v poměru cena / výkon absolutně největší rozsah služeb v Evropě a železnice se stala jedním z těch odvětví, kde panuje největší konkurenční boj o zákazníka. Zákazník z toho jednoznačně profituje lepší cenou a vysokou kvalitou.

Pět let po zahájení provozu vypravuje RegioJet na trase Praha – Ostravsko – Košice až 14 vozové soupravy. Na trase Praha – Košice je RegioJet největším dopravcem a denně aktuálně přepravuje až tři tisíce cestujících. RegioJet také přispěl k výraznému nárůstu Česko-Slovenské turistické mobility. Například během letošních prázdnin přepravil mezinárodními vlaky jezdící po trase Praha – Košice a zpět více než 175 tisíc cestujících. To je oproti loňskému roku nárůst o 42 procent více cestujících, kteří se rozhodli cestovat o prázdninách využít spojů RegioJet na trase Praha – Košice a zpět. Výraznou pozici zaujímají vlaky RegioJet také na trase Praha – Ostravsko, kde aktuálně přepravují přibližně 40 procent cestujících. 

V roce 2011 začínal RegioJet s přibližně 70 zaměstnanci a dvěma desítkami vozů. Aktuálně RegioJet zaměstnává v České a Slovenské republice přibližně tisícovku zaměstnanců a vlastní flotilu přibližně 250 vozů – včetně spacích vozů, vozů s dětskou hernou či vozů Astra s obrazovkami systému individuální zábavy v jednotlivých sedačkách. V příštím roce by pak flotilu vozů RegioJet měly doplnit vozy umožňující přepravu jízdních kol, které RegioJet jako první nasadí právě na vlaky jedoucí po trase Praha – Brno – Bratislava a zpět.

(tj)

spinner