První vlak na licenci ČD Cargo v Německu

První vlak na licenci ČD Cargo v Německu

6.4. - Pátek 3. dubna 2020 lze bezesporu považovat za průlomový v historii ČD Cargo. Skoro přesně v poledne dorazil do Ingolstadtu první vlak, který byl na území Německa veden na vlastní licenci ČD Cargo a strojvedoucím ČD Cargo.

Stalo se tak přesně měsíc poté, co ČD Cargo završilo legislativní proces získání dokumentů potřebných k provozování drážní dopravy v Německu. Je to začátek nové etapy expanzní obchodní strategie.
Ucelený vlak, v jehož čele stál již z Břeclavi Vectron 383.011 přepravil 1 200 tun dřeva z Českomoravské vrchoviny, konkrétně z Okříšek. Vzdálenost téměř 600 km přes Rakousko a Německo vlak překonal za necelých 12 hodin. Zpět se prázdná souprava bude vracet na začátku příštího týdne.
I přes nepříznivou pandemickou situaci je rozjednána celá řada dalších obchodních případů a lokomotivy ČD Cargo by se brzy měly objevit v čele dalších vlaků v Německu.
Do Rakouska na pilu v Retzu
Podobná přeprava byla v polovině března realizována do Rakouska, kdy ČR Cargo zahájilo přepravy dřeva na pilu v rakouském Retzu v celé trase, včetně Rakouska, na vlastní licenci – lokomotivou i strojvedoucím ČD Cargo. První takto přepravenou zásilkou se stal ucelený vlak sestavený z vozů Sggmrrs s nástavbami GigaWood
naložený 11. března 2020 v Příbrami. Následující ucelený vlak odjel z tétostanice 20. března a další vlaky následovaly. Přepravy toho dřeva byly doposud realizovány po silnici. Jeden ucelený vlak tak představuje úsporu jízdy 34 kamionů. V současné krizové situaci jsme tak odlehčili nejen našim silnicím, ale především jsme zjednodušili a urychlili přeshraniční přepravu zboží do Rakouska. Vozy jsou vytěžovány i v opačném směru, a to dřevem z oblasti Znojma do papírny ve Štětí.
(red)
Foto: ČD Cargo
spinner