Železnice na jihu Čech

Prioritou železniční dopravy na jihu je koridor do Prahy

Prioritou železniční dopravy na jihu je koridor do Prahy

ČESKÉ BUDĚJOVICE (27.8.) – Co nejrychlejší dokončení tranzitního koridoru mezi Českými Budějovicemi a Prahou by mělo být prioritou v projektech železniční infrastruktury v jižních Čechách. Shodli se na tom minulý týden zástupci kraje a Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) při podpisu memoranda o spolupráci. Dvoukolejový koridor by pak měl co nejdříve vzniknout také mezi Českými Budějovicemi a přechodem s Rakouskem.

„S tím samozřejmě souvisí další projekty jako rekonstrukce trati České Budějovice – Volary, na které už se pracuje, nebo Strakonice – Volary," řekl jihočeský hejtman Jiří Zimola. Na výstavbě čtvrtého tranzitního koridoru, který spojí jižní Čechy s Prahou, SŽDC pracuje už delší dobu. To s sebou přináší i časté výluky na trati mezi hlavním městem a Českými Budějovicemi. V horizontu dvou let by měla cesta do Prahy zabrat místo současných dvou a půl hodin 90 minut.

Hejtman Zimola rovněž upozornil na to, že odklad nesnese ani rekonstrukce některých nádražních budov. Myslel tím především objekt hlavního nádraží v Českých Budějovicích. „Tam vidím největší deficit a nejhorší situaci. V centru města nám chátrá nádherná historická budova a stalo se z ní útočiště pro různé existence," řekl Zimola. Podobná situace je prý například v Jindřichově Hradci nebo ve Strakonicích. Rekonstrukcím nádražních objektů prý však často brání fakt, že pozemky a výpravní budovy patří Českým drahám.

(čtk)

spinner