DN č. 13 - Silniční nákladní doprava, Autobusová doprava, vychází 21.6., uzávěrka již 31.5.! 

Odsun brněnského nádraží může získat územní rozhodnutí

Odsun brněnského nádraží může získat územní rozhodnutí

15.5. - Ministerstvo životního prostředí potvrdilo, že dokumentace EIA, tedy posouzení vlivů na životní prostředí pro stavbu nového brněnského nádraží v odsunuté poloze je v souladu s aktualizovanou dokumentací pro územní rozhodnutí. Na tiskové konferenci to včera oznámil brněnský primátor Petr Vokřál. Uvedl také, že Jihočeský kraj poté vydá územní rozhodnutí. Jihočeši vedou stavební řízení kvůli podjatosti.

„Ze lhůt správních řízení vyplývá, že územní rozhodnutí by mělo být vydané do konce letošního roku. To bohužel hodlají soudně napadnout Děti Země, které to již několikrát avizovaly. Místo konstruktivní diskuse zúčastněných stran se tak opět otevírá právní bitva advokátních kanceláří,“ uvedl Petr Vokřál.

O odsunu nádraží do míst nákladového dolního nádraží letos rozhodli jak zastupitelé kraje, tak zastupitelé města. Definitivní rozhodnutí, kde bude nádraží stát, má učinit vláda. Mělo se tak stát do konce června, zatím však nemá stanovisko centrální komise ministerstva dopravy. Komise svoje rozhodnutí po dubnovém jednání odložila a dosud není stanoven termín dalšího jednání.

Do věci se vložilo sdružení nákladní dopravců ŽESNAD, které požaduje vyřešení dostatečné kapacity pro rostoucí objemy nákladní dopravy. Navržený stav podle studie proveditelnosti jim nevyhovuje a argumentují možným kolapsem dopravy.

Nové nádraží v odsunuté poloze má stát zhruba 46 miliard Kč a podle některých zainteresovaných odborníků a politiků by se mohlo začít stavět v roce 2021 či 2022. Odsun má však řadu odpůrců, kteří proti němu dlouhodobě bojují a budou bojovat nadále. Současné nádraží už je v době dopravní špičky na hranici kapacity a nárůstu dopravy nestačí. Nové nádraží má mít také napojení na podzemní železnici, jež má vyřešit kapacitní problémy povrchové dopravy.

(čtk)

spinner