Rychlodráha do Kladna

Nová studie pro modernizaci železnice do Kladna bude asi v červnu

Nová studie pro modernizaci železnice do Kladna bude asi v červnu

KLADNO (19.4.) – Pravděpodobně v červnu letošního roku bude hotová aktualizovaná studie pro modernizaci železnice mezi Kladnem a Prahou. Je označována jako rychlodráha a bude mít odbočku na letiště. Studie obsahuje deset posuzovaných variant trati, které by měly být ekonomicky výhodné. Komise ministerstva dopravy poté rozhodne o variantě, kterou by měla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravovat a realizovat. Informoval o tom Marek Illiaš z tiskového oddělení SŽDC.

Doprava mezi Prahou a Kladnem by po modernizaci měla být rychlejší a plynulejší. Přispěje k tomu i to, že bude nově v celé délce dvoukolejná. Cena projektu může být okolo 20 miliard korun. Mezi deseti variantami jsou různá stavební i dopravně-provozní řešení. Navrhované varianty lze zjednodušeně rozdělit do tří skupin, které se liší především zapojením letiště do trati Praha – Kladno. „Zvažuje se zapojení z Ruzyně nebo z Jenečka a také varianta P, která představuje propojení obou předchozích variant," uvedl Illiaš. Podle něj je ale variana P méně pravděpodobná, protože podle dosavadních testů není tak efektivní.

Harmonogram modernizace trati zatím není připravený, bude se řešit až poté, co bude vybrána konkrétní varianta. Podle Illiaše je prioritou zahájit modernizaci co nejdříve, aby bylo možné co nejvíce využít případné evropské dotace z aktuálního programového období, tedy do roku 2020. Trať Praha – Kladno je celostátní dráhou, což znamená, že za její modernizaci podle současných pravidel odpovídá SŽDC. „To pochopitelně nevylučuje dílčí koordinaci záměru s dalšími investory, například v případě parkovišť nebo navazující infrastruktury. Stavební správa západ však v tuto chvíli zásadní jednání s dalšími investory nevede," informoval mluvčí.

Celková délka modernizovaného úseku bude zhruba 20 kilometrů. Po rekonstrukci se v některých úsecích zvýší traťová rychlost na 120 kilometrů za hodinu, která však bude v některých úsecích omezena. Při budování příměstské tratě se kromě toho počítá například s její elektrifikací, modernizací mostů, nádraží, přejezdů nebo výstavbou protihlukových zdí. Modernizace se chystá už od 90. let minulého století.

(čtk)

spinner