​Na Švestkové dráze přibudou spoje, vlastník počítá i s dalšími investicemi

​Na Švestkové dráze přibudou spoje, vlastník počítá i s dalšími investicemi

19.10. - Bezmála 4500 lidí se letos svezlo vlaky na Švestkové dráze z Lovosic do Mostu. Spoje na oblíbené lokálce objednává Ústecký kraj a vypravuje je vlastník trati, společnost AŽD Praha. Na příští rok plánuje rozšíření spojů i další modernizaci trati.

Turistická sezona na trati skončí o nadcházejícím víkendu. Podle mluvčího AŽD Praha Jiřího Dlabaji vypraví společnost na poslední letošní jízdy motorovou lokomotivu 749.039, takzvanou Bardotku, která potáhne jídelní vůz. Kromě pravidelné turistické dopravy letos trať sloužila i divadelním představením na kolejích.

Letos na trati jezdily dva páry spojů z Lovosic do Mostu a zpět a jeden vložený pár z Lovosic do Třebívlic. Příští rok se jejich počet zvýší. „Připravujeme také změny v jízdním řádu turistické linky T4, které se budou cestujícím určitě líbit. Nejenom že budou naše spoje logicky navazovat na vlaky Českých drah v Lovosicích a Mostě, ale dojde i ke zkrácení doby cestování díky vyšší rychlosti vlaků. Z Lovosic do Mostu se o víkendech a svátcích pojede hned třikrát, a to ve čtyřhodinovém taktu," řekl ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle.

Společnost chystá i další opravy tratě. „Na trati bude navíc zabezpečena řada přejezdů, a trať se tak stane výrazně bezpečnější i pro obyvatele blízkých obcí a řidiče aut," uvedl Chrdle.

Trať koupila AŽD Praha loni za 5,7 milionu korun. Součástí smlouvy je provoz trati. Smlouvu s Ústeckým krajem na turistické spoje má společnost uzavřenou až do roku 2021. „Švestková dráha se tedy po nutných opravách postupně stává moderní a fungující tratí, která bude do budoucna sloužit také jako testovací polygon, kde si společnost AŽD Praha odzkouší své nové technologie," řekl Dlabaja.

Švestková dráha je jednou z typických lokálek. Vznikla na konci 19. století. Pravidelný provoz na ní skončil v roce 2007, kdy si Ústecký kraj přestal vlaky v rámci základní dopravní obslužnosti objednávat. Obdobné to bylo například s takzvanou Kozí dráhou z Děčína do Oldřichova u Duchcova. Tam ale přestaly jezdit vlaky úplně. Část trati zasypalo kamení. Správa železniční dopravní cesty s její opravou počítá pouze v případě, že by se na ni vrátil standardní provoz.

(čtk)

spinner