​Modernizace amerických lokomotiv v Estonsku bude pokračovat

​Modernizace amerických lokomotiv v Estonsku bude pokračovat

Společnost CZ LOKO v lednu podepsala s estonským národním dopravcem Operail (dříve EVR Cargo) smlouvu na dodávku paketů pro komplexní modernizaci dalších čtyř lokomotiv C30 na řadu C30-M. Tím se rozšíří počet zmodernizovaných lokomotiv této řady ze tří na sedm.

„Pokračování modernizací lokomotiv C30-M potvrzuje oblíbenost modernizačních projektů CZ LOKO také v baltském regionu, a to především z pohledu spolehlivosti a ekonomiky. V Pobaltí již jezdí 123 lokomotiv z naší produkce,“ uvedl ředitel prodeje CZ LOKO Jan Kutálek.

Firma se na modernizaci podílí dodávkou nových paketů, tedy všech konstrukčních celků, které se nacházejí nad úrovní hlavního rámu lokomotivy. Do Estonska budou takto dodávány například bloky spalovacích motorů s alternátory, kabin, kapot, chlazení, brzdových systémů nebo bloky řízení. Zjednodušeně řečeno se jedná o stavebnicovou konstrukci, kterou se dá modernizovat téměř každá lokomotiva. První lokomotiva C30-M vznikla po modernizaci v loňském roce a po náročném zkušebním provozu získala veškeré homologace, nezbytné k jejímu nasazení do pravidelného provozu. Šlo o šestinápravové dieselelektrické vozidlo, které vzniklo komplexní modernizací původní americké lokomotivy C30 od General Electric. Lokomotiva určena pro těžkou posunovací nebo traťovou službu na tratích a vlečkách o rozchodu 1520mm. Pohon zajišťuje motor CAT 3512C o výkonu 1550 kW se střídavě-stejnosměrným přenosem výkonu (AC/DC). Konstrukce je proti původnímu typu kapotová, s věžovou kabinou, což výrazně zlepšilo rozhledové poměry strojvůdce.

(mna)

Foto: CZ Loko

spinner