Leo Express získal v Polsku povolení jezdit k běloruské hranici

Leo Express získal v Polsku povolení jezdit k běloruské hranici

3.1. - Český soukromý dopravce Leo Express dostal od polského drážního úřadu (UTK) povolení provozovat spojení mezi česko-polskou hranicí a hranicí Polska s Běloruskem. Dnes o tom informoval internetový portál Onet.pl a ČTK to následně potvrdil mluvčí dopravce Emil Sedlařík. Termín zahájení provozu bude podle něj závislý na doplňování vozového parku dopravce.

Vlaky cestou od české hranice budou zastavovat například v Katovicích, Sosnovci, na třech nádražích ve Varšavě, Mińsku Mazowieckém a Terespolu na polsko-běloruské hranici. Povolení platí na dobu pěti let.

Emil Sedlařík uvedl, že jde čistě o polské linky, které jsou pro společnost zajímavé. Kdy začne dopravce na trase jezdit, není ale zatím zřejmé. Podle mluvčího to závisí na zvýšení počtu vlaků, dopravce totiž nyní čeká na ukončení schvalovacího procesu svých souprav Sirius od čínského výrobce CRRC. Jsou schvalovány pro Česko, Slovensko i Polsko. Na polských tratích může Leo Express využít i stávající vlaky Stadler Flirt, dopravce je ale nyní chce prioritně používat na zavedených linkách do Krakova a Vratislavi.

Onet.pl uvádí, že vstupu Leo Expressu na tuto trať se obávala zejména polská státní společnost PKP Intercity, která má strach, že přijde o část cestujících, a tím také o část příjmů. Uvedla, že aby si udržela zákazníky, bude nucena zavést slevové akce na jízdenky a vyslat na trasu lepší vlakové soupravy.

Leo Express jezdí v Polsku do Krakova nebo Vratislavi, před časem získal od UTK povolení pro trasu mezi Prahou a polsko-ukrajinskou hranicí. Začátkem prosince dopravce požádal o otevřený přístup na důležitou trať mezi Krakovem a Varšavou.

(čtk)

Foto: Leo Express

spinner