Modernizace železnice

Kladno chce studii o modernizaci železnice ve městě

Kladno chce studii o modernizaci železnice ve městě

KLADNO (8.10.) – Kladno nechá zpracovat novou studii modernizace železnice v kladenském úseku trati mezi Kladnem a Prahou. Radnice chce, aby vlaky byly pro obyvatele města dostupnější. Jednou z možností je i nová trať, která by mohla vést blíže centru, například poblíž kročehlavského sídliště. Mezi Kladnem a Prahou denně přejíždí zhruba 20 tisíc lidí. Celkově má plánovaná modernizace železnice mezi oběma městy stát asi 18 miliard korun a ČR na ni chce získat evropské dotace.

Kladenský primátor Milan Volf se nedávno sešel s ministrem dopravy Danem Ťokem. Ministerstvo v červenci schválilo variantu modernizace, kde chybělo přímé spojení z Kladna na pražské Letiště Václava Havla. Pro Kladno je ale podle primátora varianta připravená na začátku 90. let nevyhovující a je třeba ji upravit tak, aby lidi motivovala k tomu, aby do práce nejezdili autem. Proto se s Ťokem dohodl, že Kladno navrhne v projektu změny. „Studie má navrhnout, kudy by rychlodráha projížděla tak, aby ji občané měli dostupnou do několika minut, tedy aby ji využívali," řekl primátor.

Odborníci navrhnou možné úpravy včetně nových zastávek. Bude ale záležet na tom, jaké možnosti ukáže studie, která musí zjistit mimo jiné to, zda místa navrhované trasy nejsou poddolovaná dřívější těžbou uhlí. Aktuálně preferovaná trasa by měla vést po povrchu z Masarykova nádraží přes Negrelliho viadukt do Stromovky a dál tunelem do Dejvic. Mezi Dejvicemi a Veleslavínem by trať měla vést částečně tunelem a dále do Kladna s odbočkou na letiště na Dlouhé míli v Praze 6. Přípravné práce v pražské části by měly začít v nejbližších měsících.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce současnou jednokolejnou trať na Kladno elektrifikovat a rozšířit o jednu kolej. Zcela nová tak má být jen odbočka na letiště, zbytek trasy bude kopírovat současné spojení. Cesta z Masarykova nádraží v centru Prahy na letiště by měla trvat nejvýš 25 minut, do Kladna pak zhruba půlhodinu. V Praze by vlak jezdil maximální rychlostí 60 až 80 kilometrů za hodinu, mimo ni i 120 kilometrů za hodinu.

(čtk)

spinner