Firma GW Train Regio převezla loni méně cestujících, zisk stoupl

Firma GW Train Regio převezla loni méně cestujících, zisk stoupl

9.8. - Vlaky společnosti GW Train Regio přepravily loni 1,4 milionu cestujících, meziročně o téměř 30 procent méně. Příčinou byla koronavirová omezení. Firmě stoupl zisk po zdanění ze 3,2 milionu na 12,3 milionu Kč. Vyplývá to z výroční zprávy firmy, která patří do skupiny GW Jihotrans.

Od roku 2023 bude firma zajišťovat deset let osobní dopravu v Pošumaví. Koupí osm vlaků, investice bude kolem 400 milionů Kč, řekl generální ředitel GW Jihotrans Robert Krigar.

Čistý obrat firmě stoupl loni o zhruba čtyři procenta na téměř 450 milionů korun. Provozní zisk vzrostl o polovinu na 24 milionů. "Je to jednak díky létu na Šumavě, které bylo abnormální, a jemně jsme přibrzdili některé generální opravy, kde to šlo, samozřejmě ne na úkor bezpečnosti," řekl Krigar. Firma od prosince 2017 provozuje dopravu na takzvaných šumavských lokálkách. Jsou to tratě České Budějovice - Černý Kříž, Číčenice - Nové Údolí a Strakonice - Volary.

Firma, jež zaměstnává zhruba 180 lidí, bude od konce roku 2023 zajišťovat osobní dopravu v Pošumaví v Plzeňském kraji. Bude to osm vlaků, půjde o použitá vozidla rakouské firmy Stadler, která se vyráběla od roku 1995 do roku 2013, a na Pošumaví nasadí vozy vyrobené kolem roku 2000. GW Train Regio do nich investuje kolem 400 milionů Kč. O provozu na vybraných železničních linkách vede firma jednání i se zástupci Ústeckého kraje. Zatím není jasné, jak dopadnou. "Jednáme s Ústeckým krajem o rozšíření na trase Plzeň - Most," řekl Krigar.

GW Train Regio provozuje regionální osobní železniční dopravu v Jihočeském, Karlovarském, Královéhradeckém a Moravskoslezském kraji. Zaměstnává téměř 150 strojvůdců. Od prosince 2017 zajišťuje místo Českých drah (ČD) dopravu na takzvaných šumavských lokálkách, kde provozuje 21 vlaků. Jihočeský kraj zaplatí za služby tohoto dopravce za 15 let 2,25 miliardy Kč. Roční objem kilometrů je 1,3 milionu. Ve srovnání s ČD kraj podle svého staršího vyjádření ušetří 300 milionů Kč.

(čtk)

Foto: GW Train Regio

spinner