​CZ LOKO dodá SŽDC speciální vozidla údržby za půl miliardy

​CZ LOKO dodá SŽDC speciální vozidla údržby za půl miliardy

30.6. - Společnost CZ LOKO zvítězila v tendru Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) na dodávku 50 nových motorových univerzálních vozíků (MUV), dohromady za zhruba 500 milionů korun. První dodá už na podzim, další pak postupně během následujících dvou let.

„Strategické rozhodnutí věnovat se kromě vývoje lokomotiv také speciálním vozidlům, přináší už řadu let kýžené „ovoce“, což tato zakázka jen potvrzuje. Po letech práce dnes zákazníkům nabízíme výjimečné vozidlo, odpovídající všem současným nárokům na údržbu tratí. V této produktové kategorii patříme mezi absolutní evropskou špičku,“ říká Josef Gulyás, generální ředitel CZ LOKO.

„Správa železniční dopravní cesty tak získá speciální vozidla, jejichž parametry a užitné vlastnosti jí přinesou především vysokou spolehlivost, nízké provozní a údržbové náklady, bezpečnost a také unifikaci s dříve naší firmou modernizovanými vozidly MUV,“ doplnil Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ LOKO.

Údržbová vozidla s moderním hydrostatickým přenosem výkonu mají maximální rychlost 75 km/h a tím i velký akční rádius. Pohání je motory Caterpillar s výkonem 130 kW v emisní třídě Stage IIIB. Jejich předností je rovněž celoroční využití, které umožňuje variabilita nástaveb a doplňkových zařízení jako je hydraulický nakládací jeřáb s nejrůznějšími nástavci, sněhová fréza a pluh a podobně. Jsou vybavena i prostornou kabinou s ergonomicky vyladěnými řídicími pulty strojvůdce a klimatizací. Vozidla budou připravena i na instalaci moderního evropského zabezpečovače ETCS.

„Díky dokončené specializaci provozoven jsme i na tuto zakázku dobře připraveni. Specializace provozoven přinesla hlavně naprosté oddělení novovýroby od opravárenských činností, lepší organizaci práce, optimalizovanou průchodnost zakázek a pro zákazníka tolik důležitou kvalitu. Tedy vše, co opakovaná, sériová výroba vyžaduje,“ dodal šéf obchodu.

SŽDC vlastní stovky „drezín“, některé starší i více než 40 let. Postupně však tento už nevyhovující vozový park obnovuje. „Nové motorové univerzální vozíky budou výkonnější, rychlejší a budou schopné táhnout také přívěsné vozíky o větší zátěži, než tomu bylo dosud," uvedl Jiří Svoboda, náměstek ředitele SŽDC na nedávném ostravském veletrhu drážní techniky.

(tj)

spinner