​Cyrille Guyon (ERMEWA SA): Naše flotila dnes zahrnuje více než 44 000 nákladních vozů

​Cyrille Guyon (ERMEWA SA): Naše flotila dnes zahrnuje více než 44 000 nákladních vozů

Ermewa SA je jedním z předních evropských hráčů v oblasti leasingu nákladních a intermodálních železničních vozů. Její současnou nabídku i plány do budoucna nám přiblížil Deputy General Manager Ermewa SA Cyrille Guyon.

Vaše společnost prošla v posledních letech velkými změnami. Jaký dopad to mělo na vaše podnikání?

Změny, kterými naše společnost prošla, mají charakter potřeby a nutnosti zefektivnit trh železniční nákladní dopravy a soustředit se na výkonost a spolehlivost služeb. Počínaje velkými investicemi do digitálních řešení, celkovým rozvojem IT nebo vývojem pomocných IT nástrojů, posílením partnerství všech zúčastněných stran od výrobců nákladních vagónů, dodavatelů oprav a mobilních dílen až po zákazníky a konče přirozeně dalším růstem a rozšířením geografické působnosti.

V průběhu pandemie, která významně zasáhla některé trhy, jsme dokázali podporovat naše zákazníky a jí navzdory se nám podařilo zvýšit počet pronajatých vozů a obrat o 10 % v obou letech 2020 a 2021 oproti předchozím rokům v regionu CEE.

Jaké služby nabízíte a jak velký vozový park v současné době pokrýváte?

Společnost Ermewa pronajímá nákladní železniční vozy a prostřednictvím své sítě certifikovaných dílen a partnerů na území celé Evropy zajišťuje také jejich opravu, údržbu a provoz. Tyto služby pro naše zákazníky zajišťuje přes 220 zaměstnanců v 17 kancelářích po celé Evropě s hlavním sídlem v Paříži ve Francii. Pro region severní a východní Evropy jsou hlavní kanceláře v Praze a v Berlíně, další lokální kanceláře jsou v jednotlivých zemích s obchodním zastoupením a zákaznickým servisem, na které klademe velký důraz z důvodu velké jazykové diverzity právě v regionu východní Evropy.

Ermewa vlastní flotilu čítající více než 44 000 nákladních vozů, které jsou určeny k přepravě jak nebezpečných látek, tak zdravotně nezávadných nebo plynných substancí, sypkých materiálů, běžný náklad včetně potravinových a nepotravinových výrobků. V našem portfoliu se nachází více než 120 různých typů železniční vagónů a tím tak dokážeme pokrýt veškeré segmenty na trhu.

Dlouhé roky byla Vaše společnost známá díky svému širokému portfoliu cisternových vozů, což se změnilo. Je Ermewa zaměřena na jiné typy vozů v současnosti?

Jak bylo zmíněno, portfolio Ermewy zahrnuje všechny segmenty na trhu, které svým zákazníkům dokáže poskytnout. Největším lídrem je především na trhu vozů pro přepravu obilí a oceli. Flotila cisternových vozů navržených pro přepravu nebezpečných látek, ale i zdravotně nezávadných, v současnosti už pokrývá méně než 27 % celého vozového parku.

Ermewa za posledních deset let realizovala několik úspěšných fúzí a akvizic, jako například CTC, Macquarie, Rosco Bohemia nebo nedávno Lineas. Tyto akvizice rozšířily naše portfolio mimo jiné o vozy právě na obilí a intermodální dopravu, po kterých je v současnosti velmi vysoká poptávka. Ermewa také značně investuje do novovýroby a v průměru nakoupí kolem 2 000 vozů ročně.

Na co se hodláte zaměřit do budoucna?

Do budoucna cílíme na podstatný růst skrz možnosti potenciálních fúzí či akvizicí, které zapadají do naší strategii správy aktiv. Naším hlavním cílem je investovat právě do aktiv.

Mimo jiné se velký důraz klade na investice do nákupu nových vozů s cílem zvýšit výkonnost v železniční dopravě, podpořit tím efektivitu pro zákazníky nástroji digitalizace a optimalizovat výkon multimodálního řetězce snadnějším využitím energeticky účinnějších druhů dopravy, tedy železniční dopravy. Přechod ze silnice na železnici přichází ruku v ruce s dekarbonizací celého dodavatelského řetězce a s výsledným snížením emisí CO2.

Ermewa jde příkladem zelené budoucnosti i v jiných oblastech a aktivně podporuje rozvoj cirkulární ekonomiky v železniční dopravě. Aktivity neustálého renovování a provádění přestaveb našich nákladních vagónů až do bodu jejich recyklace jsou přesným opakem rozšířené mentality vyhazování. Kromě standardního řešení recyklace šrotu a opětovného používání komponentů jsme navázali spolupráci s designéry za účelem navrácení vybraných částí vagonů zpět do uživatelského cyklu.

Například dřevěná podlaha z našich vlastních vozů, které jezdily po kolejích téměř 40 let, posloužila k vytvoření stolů v zasedacích místnostech našich kanceláří, recepcí nebo speciálně vyrobený nábytek v restauraci Brewery na nádraží Montparnasse v Paříži.

Ovlivňují vaši strategii nějak poslední změny a narušení v dodavatelských řetězcích a válka na Ukrajině?

Situace na Ukrajině ovlivňuje každého a rozhodně ve velké míře narušila dodavatelský řetězec. Tempo obchodu se zpomalilo, ale strategie zůstává stejná.

(lan)

Foto: ERMEWA

spinner