​České EffiShuntery z CZ LOKO si razí cestu Evropou

​České EffiShuntery z CZ LOKO si razí cestu Evropou

2.4. - Největší turecké železárny a ocelárny Erdemir v Ereğli doplnily svá kolejová vozidla o dvě lokomotivy 744.704 a 744.705 z produkce českotřebovské společnosti CZ LOKO. „Turecko je pro nás stále novým trhem, i když jsme sem předloni dodali dvě lokomotivy 741.708 a 741.709 pro státní dráhy TCDD. Nasazeny jsou jako „rescue“ v podmořském železničním tunelu Marmaray pro případ mimořádných událostí,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ LOKO.

Ocelárny, které patří mezi padesát největších výrobců železa a oceli na světě, české dieselelektrické lokomotivy z rodiny EffiShunter s výkonem 1000 kW využijí na svém rozsáhlém vlečkovém kolejišti pod vlastním označením L 18 a L 19. „Základem úspěchu je špičková kvalita a úsporný provoz našich posunovacích lokomotiv. To jsou parametry, které jim otevírají cestu do světa,“ pokračuje Jaroslav Plhák.

Tyto čtyřnápravové lokomotivy, poháněné spalovacím motorem Caterpillar, patří k nové generaci vozidel CZ LOKO. Vyznačující se moderní koncepcí a vysokou spolehlivostí, která umožňuje prodloužit cykly údržby a tím, výrazně šetřit náklady na ůdržbu. Strojvedoucím poskytují potřebný komfort a bezpečnost, splňují emisní limity EU Stage IIIA, takže jsou také ekologické.

Zájem o lokomotivy CZ LOKO potvrzuje i další nový kontrakt uzavřený s italskou firmou Francesco Ventura Costruzioni, zabývající se údržbou a stavbou tratí. Ta v květnu převezme další dva Shuntery řady 741.7, které doplní její vozový park, zahrnující stovku kolejových strojů různých typů.

„Pro úspěch byla rozhodující opět jejich vysoká spolehlivost, servis a údržba, kterou zde garantuje naše dceřiná společnost CZLOKO Italia,“ vysvětluje vedoucí obchodního oddělení Jan Kutálek. Ten připomíná, že investice významné soukromé firmy hned vyvolala zájem dalších hráčů na italském železničním trhu o tato česká kolejová vozidla. Společnost CZ LOKO už letos tři lokomotivy 741.7 s výkonem 1 000 kW do země dodala.

Místní železniční dopravci je využívají v terminálech Navara, Bari a Verona. V Itálii si firma hodně slibuje také od své nové interoperabilní asynchronní „full TSI“ dieselelektrické lokomotivy EffiShunter 1000, kterou už na tomto trhu v tendrech nabízí.

(tj)

spinner