​České dráhy modernizují vozy pro rychlíky do Českých Budějovic

​České dráhy modernizují vozy pro rychlíky do Českých Budějovic

18.9. - Vozy s částečně revitalizovaným interiérem začaly od poloviny září jezdit na spojích linky R17 Praha – České Budějovice. Renovací postupně projde více než 70 vozů, celá flotila bude k dispozici během tří měsíců, od platnosti nového jízdního řádu 2018.

„Přestože se nadále bude jednat o starší vozbu, chceme cestujícím vyjít vstříc alespoň částečnou omlazovací kúrou. Zmizí kritizovaná koženková sedadla, celkovou revitalizací projdou toalety včetně speciálního polepu s dobře známou zelenou a modrou koupelnou. Do vozů instalujeme bezpečnostní oranžová světla LED u vchodových dveří,“ upřesnil Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu.

„S renovovanou vozbou na této lince počítáme ještě zhruba dva roky, než budou pořízeny další moderní vozy a potom se i změní vozy na lince R17 do jižních Čech,“ dodal. České dráhy renovace zajišťují vlastními silami, konkrétně se na ní podílí Depo kolejových vozidel v Plzni a v Praze. Renovací procházejí vozy východoněmecké výroby řad A, B, BDs a Bee. Práce za cca 15 milionů korun zahrnují přečalounění sedaček, seřizování oken a dveří, celkovou opravu toalet, čištění interiérů a revize centrálního zavírání nástupních dveří.

Z Benešovska dojíždí vlakem do Prahy velké množství lidí. Modernizací souprav se cesta stane atraktivnější a cestování bude příjemnější. Středočeský kraj usiluje o to, aby vlaky jezdilo ještě víc lidí, zejména z řad těch, kteří dojíždějí auty. Společně se vznikem P+R parkovišť, kde teď kraj prověřil 107 lokalit, je toto jedna z možností, jak řidiče můžeme k přesednutí do vlaku motivovat. Jen v letošním roce dá Středočeský kraj na železniční dopravu 1,6 miliardy korun a v příštím roce by to mělo být ještě o trochu víc. Počet spojů mezi středočeskými městy a Prahou se navýší,“ řekla hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová.

Rychlíky linky R 17 jezdí z pražského nádraží v Holešovicích ve dvouhodinovém, respektive hodinovém taktu a pokračují přes hlavní nádraží do Benešova, Olbramovic, Tábora, Plané nad Lužnicí, Veselí nad Lužnicí a Českých Budějovic. Do jihočeské metropole směřují od loňského roku také Jižní expresy, ale ty jsou již moderní vozbou zajišťovány. Kromě toho hlavní město s jižními Čechami spojují i rychlíky linky R26, kdy motorové soupravy jezdí do Českých Budějovic přes Beroun, Zdice, Příbram, Písek a Protivín.

(tj)

spinner