DN č. 19 - IAA Hannover 2018, Automobilová technika, InnoTrans Berlín, vychází 13.9., uzávěrka již 23.8.! 

ČD letos chtějí stavět opravárenskou halu v Brně za 250 milionů

ČD letos chtějí stavět opravárenskou halu v Brně za 250 milionů

9.2. - České dráhy chtějí letos začít se stavbou nové opravárenské haly v Brně-Maloměřicích, která má výrazně usnadnit manipulaci s dlouhými jednotkami RegioPanter a InterPanter. Na jižní Moravě začaly jezdit teprve v roce 2014. Současné zázemí se před více než 50 lety budovalo pro opravy lokomotiv a pro jednotky je délka opravárenských hal nedostatečná, řekla mluvčí Českých drah Monika Bezuchová. Cena za novou halu má být čtvrt miliardy, uchazeči o zakázku mohou podat nabídku do konce února.

S vlakovými jednotkami je nyní potřeba pracně posunovat pomocí lokomotivy tak, aby se všechny vozy jednotky dostaly k prohlížecím lávkám, bez kterých nelze provést údržbu technologií umístěných na střeše vlaku.

Hala má být dlouhá přes 150 metrů, budou v ní dvě koleje a technologické zázemí. „Údržba bude díky tomu rychlejší a levnější, protože odpadne v současné době nezbytná a časově náročná manipulace s elektrickými jednotkami," uvedla Monika Bezuchová.

Brněnské depo se stará o 14 rychlíkových jednotek InterPanter a o sedm jednotek pro osobní vlaky RegioPanter. Kvůli tomu se musela změnit organizace práce a provozní zvyklosti.

Již před více než rokem také České dráhy zbouraly nepotřebnou a nefunkční kotelnu, odvezly letitou navážku starého popela, a vzniklo tak místo pro další kolej. Součástí stavby bude i částečná úprava kolejiště a trakčního vedení, aby manipulace s vlaky v depu byla co nejefektivnější.

Maloměřické depo vzniklo v roce 1964 a sloužilo parním lokomotivám, později pro údržbu elektrických a motorových lokomotiv. Dodnes se zde však opravují i historické parní lokomotivy a také letité elektrické jednotky řady 560, které by měly být nejpozději v roce 2023 nahrazeny novými, které nakoupil Jihomoravský kraj. Právě od tohoto roku chce kraj uzavřít dlouhodobou smlouvu s jediným dopravcem pro všechny linky. České dráhy tak chtějí nabídnout kromě provozování vlaků právě i opravárenské zázemí, kterým zatím žádná konkurence na území kraje nedisponuje.

(čtk)

Foto: BilaVrana / Wikimedia Commons

spinner