- Veletrh Rail Business Days 2024: Letošní ročník provází nebývalý zájem vystavovatelů z různých zemí Evropy
- Správa železnic loni navýšila příjmy, ušetřila i díky nižší spotřebě energií
- Terminál Jihlava VRT už má svou podobu
- Deutsche Bahn a strojvedoucí se dohodli o mzdách a pracovních podmínkách
- Série skandálů vyvolala v Boeingu personání otřesy, odejde i generální ředitel
- Dachser rozšiřuje globální síť, hodlá investovat více než 500 milionů eur
- Začínají platit opravené sazby mýtného zvýšeného o poplatek za emise
8.6. - Nová turistická vlaková linka začala o uplynulém víkendu jezdit z Litoměřic přes Lovosice do Chotiměře. Na provozuschopnou část trati, která je u Dobkoviček poničena sesuvem půdy z roku 2013, se téměř po sedmi letech vrátily vlaky. ČTK o tom informovala Markéta Flochová za Dopravu Ústeckého kraje. Novou linkou T4 se turisté dostanou až do Oparenského údolí, které je oblíbeným cílem výletníků. Nedaleko zastávky je zřícenina.
8.6. – Nová turistická vlaková linka začala o uplynulém víkendu
jezdit z Litoměřic přes Lovosice do Chotiměře. Na provozuschopnou část
trati, která je u Dobkoviček poničena sesuvem půdy z roku 2013, se
téměř po sedmi letech vrátily vlaky. ČTK o tom informovala Markéta
Flochová za Dopravu Ústeckého kraje. Novou linkou T4 se turisté dostanou až
do Oparenského údolí, které je oblíbeným cílem výletníků. Nedaleko
zastávky je zřícenina.
Provoz vlaků na objednávku kraje zajišťuje společnost AŽD.
O víkendech a svátcích se turisté svezou sedmkrát denně modernizovanými
nízkopodlažními motorovými jednotkami RegioSprinter s možností přepravy
kol a kočárků. „Jsem přesvědčen, že to bude alespoň malý příspěvek
našim turistům pro letošní sezonu. Očekáváme, že vzhledem k omezené
možnosti cestování do zahraničí, bude linka pro naše turisty
atraktivní,“ uvedl generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle.
Správa železnic (SŽ) do oprav devítikilometrového úseku z Lovosic do
Chotiměře dala 13 milionů korun. „Práce mimo jiné zahrnovaly sanaci skal
a částečné úpravy železničních přejezdů. Na zastávce Oparno byl
opraven přístřešek, ve stanici Chotiměř došlo k obnově nástupišť a
přístupové cesty k vlakům kolem výpravní budovy,“ uvedl ředitel
oblastního ředitelství SŽ Martin Kašpar. Podle něj také dělníci
vyměnili některé pražce. „Opravné práce jsou koordinovány
s připravovanou investiční akcí, která následně obnoví provoz trati
Řetenice – Lovosice v plném rozsahu,“ dodal.
Trať Řetenice – Lovosice je regionální jednokolejnou tratí
vybudovanou v roce 1897. V červnu 2013 se po silných deštích na
Litoměřicku mezi obcemi Dobkovičky, Velemín a Litochovice v Českém
středohoří sesula půda, která těžce poškodila železniční trať.
V úseku Radejčín – Lovosice zatím zajišťuje přepravu cestujících
náhradní autobusová doprava.
(čtk, tl)
Foto: Doprava Ústeckého kraje