​DB Schenker vyrazil s českými biatlonisty do čtvrté sezony s novým tahačem

7. února 2021

Kvalitní zázemí pro přípravu i samotné závody je pro každého sportovce neocenitelné. Přesuny na jednotlivé závody Světového poháru v biatlonu tak musí zvládat i servisní zázemí, o které se již čtvrtým rokem stará logistická společnost DB Schenker. Biatlonový kamion v letošním ročníku obměnil tahač za modernější Renault T High 480, a také získal nový polep.


Novému designu servisního kamionu v národních barvách dominují malorážkou mířící Michal Krčmář a na startu soustředěná Markéta Davidová. Na návěsu i tahači pak nechybí ani tradiční národní symbol lva.

„Předchozí tahač Volvo už najezdil přes 800 tisíc kilometrů a bylo zapotřebí ho vyměnit. Kamion má poměrně krátké přejezdy mezi závody a pak vždy stojí dva týdny v mrazu nebo vlhku. Různé součástky se tak opotřebovávají rychleji než u jiných návěsů, které sice najezdí statisíce kilometrů navíc, ale jsou neustále v provozu,“ vysvětlil Martin Žák, jeden z řidičů biatlonového speciálu. „Zvolili jsme Renault, což je dceřiná značka Volva. Spojuje se v něm osvědčená kvalita pohonných jednotek Volva a komfort pro řidiče, který přináší Renault. Tahač má zároveň veškeré bezpečnostní a ekologické novinky.“

Biatlonová souprava křižuje Evropou a většinou jezdí do vysoko položených horských oblastí, kde řidiči zcela jistě ocení to, že díky hliníkovým komponentům je tahač lehčí, čímž ušetří spotřebu paliva i emise. Dvojici řidičů Martinu Žákovi a Veronice Vébrové na palubě kromě elektronických asistenčních systémů rozjezdu do kopce pomáhají také senzory kontroly tlaku v pneumatikách nebo kontrola stability vozidla.

„Důvěra Českého svazu biatlonu je pro nás ohromný závazek, který s novým tahačem chceme úspěšně plnit i v dalších letech. Pro tak důležitý náklad jsme proto vybírali z toho nejlepšího, co náš vozový park nabízí. Sebelepší elektronika ale nemůže za volantem nahradit zkušené profesionály, jako jsou Martin a Veronika. Oběma za jejich práci patří velký dík,“ řekl Tomáš Holomoucký, ředitel DB Schenker v České republice.

Renault Trucks T High 480

Motor: Řadový šestiválec Renault DTI 13 (EURO 6)

Zdvihový objem: 12,8 litru

Výkon: 480k (353kW) – 2400Nm

Převodovka: Robotizovaná převodovka Optidrive (12+3) https://www.renault-trucks.cz/…trucks-t-hig…

O DB Schenker

DB Schenker je jedním z předních světových poskytovatelů integrovaných logistických řešení a globálních spedičních služeb. Zajišťuje mezinárodní výměnu zboží formou silniční, železniční, letecké a námořní přepravy. Je specialistou na řízení dodavatelského řetězce a poskytování komplexních logistických řešení – od přeprav, skladování a distribuce až po řízení toku informací. Celosvětová síť DB Schenker zahrnuje 130 zemí, kde zaměstnává přes 91 tisíc spolupracovníků. V České republice má DB Schenker prostřednictvím Schenker spol. s r. o. silné zastoupení – 2200 kvalifiko­vaných spolupracovníků na 22 pracovištích po celé České republice. DB Schenker patří podle žebříčku Czech Top100 mezi stovku nejvýznamnějších firem v České republice.

(tl)

spinner