Výběr z článků DN č. 25–26 přineseme 27. prosince
(red)
12.12. – Doprava a logistika procházejí náročným obdobím a musejí pružně reagovat na řadu výzev.Jak se s touto situací vypořádaly letos a jaký je výhled na další období, to nám přiblížil Petr Rožek, výkonný ředitel Svazu spedice a logistiky ČR.
Apostolos Tzitzikostas se stal evropským komisařem pro udržitelnou dopravu a cestovní ruch. Jeho úkolem je zvýšit konkurenceschopnost, udržitelnost a odolnost evropské dopravy vůči budoucím otřesům a zajistit, aby byla bezpečná, dostupná a cenově přijatelná pro všechny občany EU.
„Jestli někdo již nyní ví, že pro něj rok 2025 nezačne příznivě, jsou to silniční dopravci. Mohou si už nyní rozbalit tři oříšky, které jsou pro ně nachystány.“ Uvedl to mluvčí Sdružení ČESMAD Bohemia Martin Felix.
Evropský parlament předložil návrh CountEmissionsEU, který připravuje půdu pro třístranná jednání a uznává potřeby silniční dopravy, zejména pro malé a střední podniky. Mezinárodní unie silniční dopravy IRU vítá společné hlasování Výboru EP pro životní prostředí, veřejné zdraví a bezpečnost potravin (ENVI) a Výboru pro dopravu a cestovní ruch (TRAN) o zahájení třístranných jednání o návrhu CountEmissionsEU.
Asociace Ecommerce Europe, EuroCommerce a Independent Retail Europe představily výsledky studie na téma „Digitální spravedlnost v online maloobchodě“. Tato studie Jürgena Kühlinga a Corneliuse Sauerborna dochází k závěru, že současný právní rámec je většinou vhodný pro zajištění digitální spravedlnosti a není třeba zásadně přepracovávat stávající pravidla, aby se řešily obavy na pozadí „temných vzorů“.