Vydání 1/2021
K loňským Vánocům nám byla nadělena zpráva o „zdárném“ ukončení vleklých jednání mezi oběma stranami, která měla za cíl stanovit alespoň nějaké podmínky a mantinely pro budoucí vztahy mezi Spojeným královstvím a EU po 31.12.2020, kdy Británie definitivně opustí evropský klub.
Kraje se jak v první, tak v druhé vlně pandemie koronaviru potýkají se zásadním poklesem přepravních výkonů v dopravní obslužnosti, kterou ve svých územích zajišťují. Uvedl to zástupce ředitele Kanceláře Asociace krajů ČR Radek Polma s tím, finanční ztrátu autobusové a železniční dopravě za období od ledna do října roku 2020 kraje celkově vyčíslily na 2,66 miliardy Kč.
S počátkem roku 2021 pohlédněme na některé počiny dopravních institucí světového významu v hlavních dopravních oborech.
V důsledku opatření přijímaných s pandemií koronaviru dochází ve veřejné dopravě k poklesům přepravních výkonů a k ještě výraznějším propadům v tržbách. O vyjádření k možné podpoře dopravců či k případným úpravám smluv jsme požádali náměstka ministra dopravy Ing. Ladislava Němce.
V loňském roce v důsledku opatření přijímaných s pandemií koronaviru výrazně klesly tržby dopravců zajišťujících veřejnou linkovou dopravu, avšak jejich náklady zůstaly stále vysoké. Odpadli i cestující, kteří využívali slevy pro děti a seniory, a finanční situace dopravců je špatná. Je proto namístě, aby získali pomoc z veřejných zdrojů, od toho zde tyto zdroje jsou. Uvedl to generální tajemník Sdružení ČESMAD Bohemia Vojtěch Hromíř.