Vydání 22/2020

Druhou vlnu zažívá i e commerce. A stále více ho využívají obchodníci mezi sebou

Česká republika je už delší dobu v čele zemí s největším počtem internetových obchodů na počet obyvatel. Jejich počet přesahuje 40000 a nyní, podobně jako na jaře, jejichrozšiřování podporuje druhá vlna pandemie koronaviru.

Zájezdoví dopravci mohou žádat o kompenzace

Zájezdoví autobusoví dopravci mohou od pondělí 26. října žádat o kompenzace, které by jim měly pomoci zmírnit ztráty z jarní krize. Stát mezi ně v programu COVID-BUS rozdělí až miliardu Kč. Ministerstvo dopravy bude žádosti přijímat do 25. listopadu, o rozdělení peněz chce rozhodnout do konce roku.

Jaroslav Hanák: ProdlouženíAntiviru B je nyní klíčové

„Chápeme, že zdravotní situace si vyžaduje mimořádná opatření. Pro společnost ani českou ekonomiku však není dobrá nejistota, která dlouhodobě panuje. Uzavření provozoven se nepřímo dotkne i dalších sektorů a jejich dodavatelů například v potravinářském průmyslu.“ V bezprostřední reakci na opatření přijatá vládou minulý týden to uvedl prezident Svazu průmyslu a dopravy (SPČR) Jaroslav Hanák.

Internetové obchodování prosperuje, města se vyrovnávají s hustším provozem

Pandemie koronaviru letos na jaře posílila trend, který je ve světě již delší dobu patrný – zájem o e‑commerce roste a stejně tak se zvyšují i nároky zákazníků na rychlost dodání. Vzhledem k tomu, že v důsledku elektronického obchodování a tlaku na rychlost se přepravuje více menších zásilek více vozidly, dochází ve městech, která již tak trpí rostoucí individuální dopravou, k dalším komplikacím v provozu i k většímu znečišťování ovzduší.

Petr Horák, PPL CZ: Rozhodování v těžkých chvílích nás vždy posílilo

Za čtvrtstoletí od svého vzniku vyrostla společnost PPL v předního poskytovatele přepravních služeb pro firmy a podnikatele v ČR. Původně ryze česká firma je nyní součástí divize DHL eCommerce Solutions a zaměstnává bezmála 700 pracovníků a 1600 řidičů, kteří doručí desítky milionů zásilek ročně. Na minulost i nejbližší plány jsme se zeptali Petra Horáka, generálního ředitele PPL CZ, s. r. o.

Anketa DN: První vlna pandemie byla improvizací, teď už jsme podstatně lépe připraveni

Expresní a balíkové služby v tomto roce prožívají dramatickou sezonu, jejich význam kvůli pandemii koronaviru silně vzrostl. V této souvislosti jsme oslovili představitele významných firem v tomto oboru. Odpověděli nám Jakub Tomšovský, obchodní ředitel DHL Express (Czech Republic), s. r. o., Pavel Včela, ředitel GLS Czech Republic, s. r. o, Přemek Lukeš, executive director, Der Kurier Česká Republika, s. r. o., Milan Šmíd, ředitel marketingu Packeta Group / Zásilkovna, Matyáš Vitík, tiskový mluvčí České pošty, a Miloš Malaník, generální ředitel DPD.

Skupina Bonett věří CNG i LNG, ale teď začala sázet i na vodík

Skupina Bonett je největším specializovaným dodavatelem stanic na alternativní paliva ve středoevropském regionu, působí na českém, polském a slovenském trhu. Nyní se zapisuje do historie – jako první v tuzemsku začala budovat veřejné plnící stanice na vodík. „Vybudovali jsme již stovky stanic na alternativní paliva, desítky jich sami provozujeme, ale úspěch v tak prestižním vodíkovém tendru je pro nás tou nejvyšší metou,“ uvedl k tomu člen představenstva Bonettu Václav Holovčák.

Lenka Kovačovská, ČPS: Zemní plyn je dnes nejdostupnější alternativa. Snažíme se mu pomoci

Český plynárenský svaz (ČPS) na konci září vyzval komerční a veřejný sektor k intenzivnějšímu využívání plynových vozidel. Na to, jaké vidí cesty k naplnění tohoto cíle, jsme se zeptali Ing. Lenky Kovačovské, výkonné ředitelky ČPS.

Jiří Kabelka, DEL: Elektromobilita vyžaduje větší účast státu

Inženýrská společnost DEL se sídlem ve Žďáru nad Sázavou nedávno představila v Praze v prostorách Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky ČVUT modernizované nabíjecí stanice elektromobilů. V čem jsou jejich hlavní přednosti, ale i brzdy jejich rozvoje, jsme se zeptali Jiřího Kabelky, předsedy představenstva společnosti DEL.

DHL Supply Chain: Zdokonalená logistika v automotive podporuje snižování emisí

Společnost DHL Supply Chain je součástí skupiny Deutsche Post DHL a působí v 60 zemích světa. V České republice nabízí
širokou škálu logistických služeb od přepravy přes distribuci až po kompletní řešení dodavatelských řetězců. DHL Supply
Chain provozuje v Česku 24 distribučních center v 10 lokalitách, jejich plocha je přibližně 584000m2. Cílem skupiny je dosáhnout logistiky s nulovými emisemi do roku 2050. Součástí tohoto plánu jsou alternativní paliva, ale i další související opatření a technologické změny. Na podrobnosti jsme se zeptali Kateřiny Rázlové, ředitelky automobilové divize DHL Supply Chain.

Rakousko rekordně investuje do tratí, cílem je kompletní elektrifikace do roku 2035

Rakouská spolková ministryně pro ochranu klimatu Leonore Gewesslerováv polovině října společně s výkonným ředitelem rakouských spolkových drah (ÖBB) Andreasem Matthäem oznámila „největší železniční investiční balíček, jaký kdy republika viděla“. Cílem rekordní vládní injekce do drah je mimo jiné do roku 2035 dosáhnout elektrifikace celé rakouské železniční sítě.

Volvo zahájilo zákaznické testy elektrických stavebních vozidel

Společnost Volvo Trucks zahájila v říjnu ostré testování plně elektrického přepravního řešení pro stavebnictví. Zákazníkovi, společnosti Swerock, dodla dvě těžká nákladní vozidla, aby mohla uspokojit rostoucí požadavky na nižší hluk a emise, a to zejména v citlivých městských oblastech.

spinner