Investice do zaměstnanců i vozidlového parku. Ale také nedostatek opravárenských kapacit. Rozvoj činnosti v zahraničí či skokový nárůst přeprav dřeva. A skoro kritická situace na přeplněných kolejích nejen v České republice. To jsou jen některá z důležitých témat, o kterých jsme hovořili s Ivanem Bednárikem, předsedou představenstva ČD Cargo.
Vydání 16/2018
Letečtí dopravci zřejmě budou muset předávat policii údaje jmenné evidence cestujících. Novinku zavede podle evropské směrnice o předcházení, odhalování, vyšetřování a stíhání teroristických trestných činů a závažné trestné činnosti vládní návrh takzvaného změnového zákona k nové předloze o zpracování osobních údajů. Policie kvůli tomu zřídí podle informací v důvodové zprávě zvláštní útvar.
Před prázdninami školními i europarlamentními došlo v Evropské unii k přijetí řady důležitých rozhodnutí a k prezentaci zajímavých iniciativ – některé pro jejich závažnost dnes zmíníme.
Děčínská firma RYKO, jedna z největších evropských opraven nákladních železničních vozů, v červenci dokončila novou halu pro demontáž podvozků a dvojkolí nákladních vagonů. Celková investice do nové haly dosáhla v průběhu tří let 40 milionů Kč. Podle vedení firmy jde o významnou technologickou změnu i zásadní zlepšení pracovního prostředí pro zaměstnance firmy.
Novým finančním ředitelem Advanced World Transport (AWT), člena skupiny PKP CARGO, byl v polovině července jmenován Piotr Matuszyński. Na pozici nahradil Tomáše Krále, který byl z funkce finančního ředitele odvolán o týden dříve a ve své profesní kariéře bude pokračovat mimo skupinu AWT.
Na začátku letních prázdnin zveřejnilo sdružení na podporu železnice Allianz pro Schiene přímé srovnání ekologických dopadů mezi různými druhy dopravy (leteckou, osobní automobilovou, nákladní silniční, autobusovou a železniční). Cestující, zasilatelé, politici i obyvatelé tak mají možnost seznámit se s žebříčkem vlivu na životní prostředí v Německu, a to v kategoriích „emise skleníkových plynů“, „spotřeba energií“ a „emise NOx“.
Projekt Nové hedvábné stezky má pro rakouské spolkové dráhy ÖBB mimořádnou prioritu. První přímý nákladní vlak z Číny do Vídně představoval letos na jaře pro nákladní složku ÖBB Rail Cargo Group (RCG) skutečný milník. Představitelé RCG a DHL Global Forwarding však šli ještě dál a podepsali memorandum o porozumění, na jehož základě budou společně nabízet železniční spojení na euroasijském koridoru pravidelně.
Ministři dopravy členských zemí EU schválili zprávu o postupu přípravy nové směrnice o kombinované dopravě, na které se intenzivně pracovalo během půlročního předsednictví Bulharska.
Po rekordních prvních třech měsících letošního roku zaznamenal přístav Antverpy skvělé výsledky i ve druhém čtvrtletí. Květen se stal dokonce vůbec nejlepším měsícem v historii.
Kielský přístav investuje do překladu zboží, nových ekologických technologií a přesunu toku zboží na železnici. Kiel každoročně odbaví více než sedm milionů tun zboží a přes dva miliony cestujících.
Logistické společnosti GEFCO se v České republice v loňském roce dařilo. Hlásí rekordní tržby i nárůst počtu přepravených hotových vozů. Meziročně vzrostl obrat společnosti o více než pět procent na téměř tři miliardy Kč a počet přepravených hotových vozů se zvýšil o 30 procent na celkových 134 tisíc.
Necelý rok po vstupu do holdingu Šmídl oznámila východočeská NIKA otevření nové skladovací haly o kapacitě 12 tisíc paletových míst v Černé za Bory. Současně s tím avizovalo vedení firmy nákup 12 nových kamionů DAF a Scania.
Počet smrtelných dopravních nehod s účastí těžkých nákladních vozidel klesá. Výzkum společnosti Volvo však ukazuje, že obdobný pokles nelze vysledovat u nehod s účastí cyklistů a chodců. Je proto nutné podniknout kroky ke snižování počtu těchto nehod. Ke zvýšení bezpečnosti provozu ve městech mohou přispět nové technologie, novelizovaná legislativa, lepší infrastruktura, vyšší povědomí o bezpečnosti a lepší viditelnost.