Automatizace je jedním ze zásadních trendů, které se stále více uplatňují především v oblasti interní logistiky. Dokazuje to i zaměření významného intralogistického veletrhu CeMAT 2018, který proběhne od 23. do 27. dubna v německém Hannoveru. Také na něm je automatizace a s ní související digitalizace důležitým tématem.
Vydání 8/2018
Většina dopravních oborů prokázala za minulý rok dobré výsledky – především díky celkové dobré hospodářské situaci. Ale rozhodně to neopravňuje ke spánku na vavřínech. Ukazuje se, že řada oborů se hned od počátku roku 2018 zabývá svým dalším vývojem a řešením problémů. Některých aspektů si všimneme podrobněji. Nejdále se zdá být v tomto konání letecká doprava, a to hned na několika místech ve světě.
V každém výrobním závodě se v budoucnu propojí dva klíčové faktory: lidé a stroje. Pro dosažení optimálních výsledků bude nutné využít předností, které nabízí digitální integrace.
Provoz několika vysokozdvižných vozíků je relativně snadný, s rostoucí velikostí flotily a rozšiřujícím se počtem tříd strojů je tento úkol nepoměrně složitější. Efektivně využívané flotily manipulační techniky přitom slibují na nasycených konkurenčních trzích citelnou výhodu. Optimalizované a chytře řízené flotily se totiž stále častěji stávají konkurenční výhodou.
Jarní kongresy FIATA, pořádané tradičně v sídle sdružení ve švýcarském Curychu (i když sekretariát se nedávno kvůli drahotě přestěhoval mimo město), jsou od těch velkých světových přece jen odlišné. Méně hostů ze vzdálenějších zemí a soustředění zasedání všech pracovních skupin do jediného termínu má za cíl zintenzivnění jejich práce, dostatek času na evaluaci již dosaženého a vytyčení nových cílů na nadcházející rok.
Loni v květnu vstoupil v Polsku v plnou účinnost zákon č. 708 z 9. března 2017, o systému monitoringu silniční přepravy zboží, který má být dalším nástrojem pro odstranění mezer v daňovém systému. Tento zákon má dopad na odesílatele, příjemce zboží i na dopravce.
Daimler Trucks zahajuje novou éru výroby nákladních vozidel a důsledně přitom sází na koncepty Průmyslu 4.0 v podobě nejmodernějších technologií a kompletního síťového propojení. Dceřiná společnost koncernu Daimler, Mercedes-Benz do Brasil, nyní zprovoznila ve svém brazilském závodě Sao Bernardo do Campo (spolkový stát So Paulo) zcela novou montážní linku pro nákladní vozidla.
České dráhy by mohly koupit až 60 elektrických jednopodlažních vlaků pro regionální dopravu. Původně počítaly se sedmi. Navýšení počtu na konci března schválil řídicí výbor ČD. Výběrové řízení na uzavření rámcové smlouvy chtějí ČD vypsat ještě letos. Oznámil to mluvčí ČD Radek Joklík. Pokud by dráhy koupily maximální počet, tedy 60 vlaků, každý pro 240 cestujících, celková výše zakázky by činila zhruba deset miliard Kč.