Vydání 5/2018

Hlavním problémem kombinované dopravy v ČR je nedostatečná kapacita železničních koridorů

Evropská dopravní komisařka Violeta Bulcová vyhlásila letošní rok Rokem multimodality. Evropská komise bude v průběhu roku 2018 věnovat otázkám posilování významu multimodality v rámci evropského dopravního systému značnou pozornost. Důležitou součástí multimodality je také kombinovaná doprava. Jak si ale toto důležité dopravní odvětví stojí v rámci České republiky? A jak se zde v posledních letech vyvíjely podmínky pro kombinovanou dopravu? Odborníci se v odpovědích na tyto otázky příliš neshodnou.

Dlouhé vlaky jsou správnou cestou pro zvýšení efektivnosti kombinované dopravy

Spolkové ministerstvo dopravy v Německu loni v prosinci vyhodnotilo testování dlouhých vlaků jako úspěšný projekt a chce se zasadit o vytvoření sítě plně otevřené pro takto dlouhé vlaky. O tom, jaký vliv může mít využití dlouhých vlaků na kombinovanou dopravu nejen v Německu, ale i v České republice, i obecně o aktuální situaci v oblasti kombinované dopravy jsme hovořili s Vladimírem Fišerem, jednatelem společnosti Bohemiakombi.

EK: Rok 2018 bude rokem multimodality

Evropská komise má jako jeden z důležitých úkolů pracovat na snižování emisí CO2 a omezování hustoty dopravy tak, aby byly naplněny cíle stanovené Pařížskou úmluvou. Současně je třeba zajistit, aby evropská doprava byla maximálně bezpečná a celý sektor zůstal konkurenceschopným v globálním měřítku.

Antverpy mají za sebou rekordní pětiletku

Přístav Antverpy dosáhl rekordního objemu překladu pátý rok v řadě. Loni přístavní terminály odbavily celkem 223 606 610 tun zboží, což představuje meziroční nárůst o 4,4 procenta.

Skupina METRANS loni dosáhla nárůstu přeprav o čtyři procenta a překročila milion TEU

V roce 1991 založil v Praze společnost METRANS a dnešní stejnojmenná skupina zde má dodnes své evropské ústředí, i když její výkony v železniční dopravě jsou například v sousedním Německu třikrát vyšší. Obrat holdingu dnes dosahuje 13 miliard Kč, zaměstnává 2000 pracovníků a nasazené základní prostředky a pozemky dosahují deseti miliard Kč s úvěry v podobné výši. Za pár týdnů, přesněji na konci března, po sedmadvaceti letech Ing. Jiří Samek všechny funkce ve skupině METRANS opustí. Jeho poslední rozhovor jsme ale nemohli začít jinak než tradiční otázkou…

Toyota jde automatickými vozíky vstříc štíhlé manipulaci

Toyota Material Handling uvádí na evropský trh rozšířenou řadu automatických skladových vozíků. Výrobce tak chce podpořit koncepci štíhlé logistiky, kterou prosazuje na všech úrovních manipulace. Automatické vozíky umožňují dosáhnout nové dimenze produktivity zejména v provozech s častou a opakující se manipulací.

Z mezinárodních dopravních a logistických svazů – březen 2018

LOGISTIKA

Evropská logistická asociace – ELA

LETOŠNÍ VĚDECKÁ SYMPOZIA

ELA upozorňuje členy na dvě letošní vědecké akce, které se již ozvaly se žádostmi o příspěvky. Tou první je 9. mezinárodní vědecké sympozium o logistice, které proběhne v Magdeburku ve dnech 13. a 14. června. Pořadatelem je vědecká poradní rada německého Spolkového společenstva Logistika (BVL) – hlavními tématy pak Porozumění budoucí logistice – modely a aplikace. Snahou akce je především podpořit přeshraniční výměnu názorů. Účastníci představí a budou diskutovat o nových modelech a definovat rozvojové elementy.

Společnost Porsche Česká republika pokračovala i loni v dlouhodobém růstu

Společnost Porsche Česká republika, importér automobilů značek Volkswagen, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy, pokračuje v dlouhodobém nepřetržitém růstu. I v loňském roce se jí podařilo dosáhnout historicky nejvyšších obchodních výsledků. Minulý týden v Praze o tom informovali zástupci společnosti na výroční tiskové konferenci.

BGL chce přísnější pravidla, než navrhuje Evropská komise

Spolkový svaz nákladní dopravy a logistiky (BGL) požaduje omezení kabotáže na dva dny a současně stanovení maximálního měsíčního limitu pro kabotážní přepravu v celé Evropské unii. Minulý týden o tom informovalo Sdružení ČESMAD Bohemia.

spinner