On-line obchodníci a marketingoví specialisté se na předvánoční sezónu začínají připravovat už během léta či začátkem podzimu, zvažují reklamní strategie i cenovou politiku. Studie společnosti CJ Affiliate, jejímž partnerem je česká affiliate síť VIVnetworks.com, podrobně analyzuje loňskou vánoční sezónu a předpovídá trendy pro tu letošní. Odhaduje se, že loni byl v USA již každý 10. dárek zakoupen on-line
Vydání 22/2017
On-line prodej potravin patří v ČR k nejrychleji rostoucím kategoriím. Podle údajů společnosti GfK Češi loni nakoupili v internetových obchodech potraviny, drogerii a další rychloobrátkové zboží za osm miliard Kč. Letos v srpnu převzala jeden z internetových supermarketů Košík.cz skupina Mall Group a má ambici z něj vytvořit jedničku v oboru on-line prodeje potravin. O tom, jaká jsou specifika prodeje potravin přes internet, jak funguje logistika i jak se kontroluje čerstvost potravin, jsme hovořili s výkonným ředitelem Košík.cz Janem Jírovcem.
Vozidla kurýrních, balíkových a expresních služeb najezdí ročně nepočítaně kilometrů. A vyprodukují také nemalé emise CO2. Proto také pro většinu z nich stojí téma elektromobility a využívání vozidel na alternativní pohon v popředí zájmu. Některé z oslovených firem již „čistá“ vozidla a elektromobily vyzkoušely, jiné se využitím alternativních paliv pro pohon svých vozidel intenzivně zabývají a porovnávají jejich výhody a nevýhody.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zahájil správní řízení s ministerstvem dopravy kvůli miliardovému tendru na provoz elektronického mýtného systému po roce 2019. ČTK to řekl předseda antimonopolního úřadu Petr Rafaj. Úřad tím reaguje na podněty dosavadního správce systému, společnosti Kapsch, a Nadačního fondu proti korupci podnikatele Karla Janečka. Ministerstvo je připraveno tendr obhájit.
Změna klimatu neškodí jen životnímu prostředí, ale i hospodářství. V letech 1980 až 2013 byly podle European Environment Agency (EEA) nahlášeny klimatem způsobené škody ve výši 400 miliard €. Stále více výrobních a obchodních firem si proto stanovilo za cíl snížit své vlastní emise CO2.
Česká e-commerce prožívá další úspěšný rok. Drtivá většina české internetové populace nakupuje on-line dlouhodobě, dále však narůstá četnost nákupů. Polovina zákazníků tak už v průběhu roku nakoupí v e-shopech alespoň desetkrát ročně, čtvrtina dokonce patnáctkrát. Ukázal to aktuální výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) v rámci tradiční studie E-commerce Survey, kterou asociace zveřejnila na konci září.
Už téměř dva měsíce funguje distribuční centrum Tchibo pro objednávky z e-shopu naplno. Dokončením druhé části výstavby v Panattoni Parku Cheb se pronajímatelná plocha zvýšila z 39 tisíc metrů čtverečních na 73 tisíc metrů čtverečních. V Chebu tak vyrostla druhá největší logistická hala v ČR a největší distribuční centrum společnosti Tchibo ve střední a východní Evropě.
Podle nejnovějšího průzkumu společnosti DPDgroup Češi při nákupu na internetu nejvíce preferují platbu bankovním převodem, tuto možnost využívá 58 % z nich. Podobně to mají Poláci (52 %) a Estonci (68 %). V České republice 48 % lidí upřednostňuje platbu kartou online a 47 % lidí dobírku.
Vypravením prvního přímého vlakového spoje z Tchaj-jüanu (čínská provincie Šan-si) do Luga (provincie Ravenna) v Itálii napsal další kapitolu v rámci své globální expanze. Přepravu 41 kontejnerů po trase dlouhé 10 400 kilometrů realizovala dceřiná společnost Rail Cargo Operator (RCO) na zakázku společnosti China Railway Container Transportation (CRCT), která je součástí holdingu čínských státních drah.
LOGISTIKA
Evropská logistická asociace – ELA
5th TransPolandTranslogistica – MEZINÁRODNÍ VÝSTAVA 8. – 10. LISTOPADU
ELA informuje o páté dopravní a logistické výstavě, která proběhne ve Varšavě letos v listopadu. Výstava dá návštěvníkům příležitost, aby se seznámili s posledními produkty a řešeními, jež jsou k dispozici na trhu
Bílá kniha britské vlády o celním odbavení a obchodu sice přinesla určitou představu o tom, jak by mohlo vypadat budoucí soužití Evropské unie a Velké Británie, stále však zůstává většina otázek bez odpovědí. Všechny sektory ekonomiky očekávají scénáře budoucího vývoje – prostě proto, že pro obchod je plánování důležité.