ČD DUSS Terminál v Lovosicích slaví v letošním roce 10 let své existence. Vznikl na ploše dříve využívané pro provoz systému Ro-La mezi Lovosicemi a Drážďany, dnes poskytuje celé spektrum služeb pro logistické operátory i silniční dopravce. Na minulost, současnost, a hlavně budoucnost tohoto terminálu jsme se zeptali jeho ředitele Jaromíra Cabalky.
Vydání 20/2017
Předseda vlády Bohuslav Sobotka hodnotil v polovině září s ministrem dopravy Danem Ťokem činnost jeho resortu. Při jedenácté bilanční schůzce probírali splněné úkoly ministerstva, ale i priority, které se nepodařilo prosadit a vizi v oblasti dopravy pro příští vládu.
Tramvaje do Finska, Turecka nebo Lotyšska. Ale také vozy metra do Ruska nebo trolejbusy na Sardinii. To jsou jen některé z posledních zakázek skupiny Škoda Transportation, která samozřejmě tramvajemi či trolejbusy zásobuje i česká či slovenská města. Aby se vozidla dostala včas, a především bezpečně k zákazníkovi, musí výrobce zajistit často komplikovanou přepravu. O tom, jak logistika funguje, jsme hovořili s Mgr. Michalem Tobrmanem, vedoucím komunikace Škoda Transportation.
Česká ekonomika podle zpřesněných odhadů Českého statistického úřadu ze začátku září značně vzrostla a nachází se ve výborné kondici. Její meziroční růstové tempo dosáhlo ve druhém čtvrtletí letošního roku 4,7 procenta, což je ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku zrychlení o 1,9 procentního bodu.
Přeprava nadrozměrných nákladů s sebou vždy přináší celou řadu specifických řešení, která jsou často šita klientům na míru. Také společnost GEFCO nedávno dokázala, že si s těmito druhy přepravy dokáže bez problémů poradit, když její slovenská pobočka přepravila motorgenerátory pro kogenerační elektrárny až do dalekého Ruska.
3.11. – Českým strojírenským firmám rostou tržby z exportu a daří se jim expandovat do zahraničí. Právě při pronikání na nové trhy často využívají státní agenturu na podporu exportu CzechTrade. Spolupracují s ní především malé a střední firmy ze všech průmyslových oborů, takže samozřejmě i z oblasti strojírenství, a agentura jim pomáhá při výběru vhodných cílových zemí pro vývoz jejich výrobků a služeb. Ty zkušenější pak doprovází v jejich další expanzi na zahraničních trzích.
Podnik Shift2Rail je nyní, stejně jako výzkumný program Horizon 2020, ve druhé polovině své činnosti. To je nejen čas na hodnocení, které v obou aktivitách proběhlo, ale také čas na zamyšlení se, co bude následovat za několik málo let.
Dceřiná společnost hamburské přístavní společnosti HHLA CTD Container Transport Dienst, která se stará o převážnou část přeprav kontejnerů mezi terminály a sklady v přístavu, využívá ve stále větší míře říční plavidla. V květnu letošního roku přepravila říčními loděmi ve vnitropřístavním provozu z celkového potu 14 469 kontejnerů 7,2 procenta, tedy 1058 jednotek. Je to dosud nejvyšší hodnota.
Pojišťovnictví patří mezi obory, kterým veřejnost spíše důvěřuje. Míra důvěry v tento segment české ekonomiky je relativně vysoká a řadí se tak po bok státních úřadů a leteckých i energetických společností. Naopak nejméně lidé důvěřují nebankovním poskytovatelům finančních služeb. Vyplývá to z průzkumu, který pro Českou asociaci pojišťoven zrealizovala na reprezentativním vzorku více než tisíce lidí výzkumná agentura SC&C.
Volkswagen Užitkové vozy představil na mezinárodním autosalonu IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) ve Frankfurtu nad Mohanem dvě nové verze modelu Amarok. Studie prémiového pick-upu Amarok Aventura Exclusive v metalickém laku žlutá kurkuma představuje výhled na budoucí vrcholnou verzi s motorem TDI 3,0 litru. Vystavena byla rovněž nová speciální edice Dark Label, která bude k dispozici již od jara příštího roku.
Začátkem měsíce září převzala českobudějovická stavební společnost EDIKT nákladní vozidlo Volvo FH 8×4 tridem s hydraulickým jeřábem Epsilon. Konfigurace 8×4 tridem se zvedací a řiditelnou poslední nápravou byla zvolena kvůli co nejlepší manévrovatelnosti a malému poloměru otáčení.
Němečtí, švýcarští a nizozemští zástupci speditérů, dopravců, provozovatelů vnitrozemské vodní dopravy, operátorů vnitrozemských terminálů a kontejnerových terminálů a námořních rejdařství se shodli na akčním plánu, který má výrazně zefektivnit odbavení kontejnerů přepravovaných mezi vnitrozemím a námořním přístavem Rotterdam.