Koncem května Evropská komise představila návrh tzv. silničního balíčku, který má stanovit nové podmínky pro podnikání v silniční dopravě na evropském trhu. Ovšem podoba, v jaké byl předložen k dalšímu projednávání, je pro české dopravce nepřijatelná. Co jim vadí a jaké jsou jejich představy o nových pravidlech, o tom jsme hovořili s prezidentem Sdružení ČESMAD Bohemia Ing. Vladimírem Starostou.
Vydání 13/2017
Autonomní nákladní vozy sníží výdaje i škodlivé emise a přispějí ke zvýšení bezpečnosti provozu na silnicích. Současně ale ovlivní zaměstnanost profesionálních řidičů. Nástup nové technologie musí proběhnout postupně a řízeně, tvrdí nejnovější studie, kterou vypracovalo mezinárodní dopravní fórum ITF ve spolupráci se třemi partnerskými organizacemi.
Evropská komise minulý týden vyzvala Českou republiku a Slovensko, aby vytvořily strategické hlukové mapy a akční plány, jak požaduje směrnice o hluku. Země mají na odpověď dva měsíce, v případě Slovenska se pak komise může obrátit na soud EU, český případ je o krok „pozadu“.
„Jaký dopad by měl silniční balíček na českou kamionovou dopravu, pokud by byl schválen v předložené podobě?“
„Balíček mobility by měl podle vize Evropské komise zvýšit bezpečnost silničního provozu, odstranit zbytečnou administrativu, usnadnit řidičům návrat domů a zamezit nekalým praktikám některých dopravců při obcházení pravidel pro usazení podnikatele či provádění kabotáže. S touto vizí se jistě dokáže ztotožnit každý, ať už zastupuje nové členské státy EU nebo staré, ať už je to podnikatel, řidič či úředník.
LOGISTIKA
Evropská logistická asociace – ELA
ELA MÁ NOVÉHO PREZIDENTA
Na svém letošním výročním zasedání zvolili členové ELA nového prezidenta. Stal se jím Ital Paolo Biso-gni, prezident italského logistického svazu AILOG. Zasedání se konalo v Mnichově v rámci nedávného dopravního veletrhu transport logistics.
Německý koncern Daimler AG představil minulý týden v Česku poprvé autonomní městský autobus Mercedes–Benz Future Bus. Vůz jezdí bez řidiče. Prezentace byla součástí tradičního dne otevřených dveří výrobního závodu EvoBus v Holýšově na Domažlicku, kde je 630 zaměstnanců.
V květnu v nizozemském Limburgu představila společnost DAF pod mottem Pure Excellence (čistá dokonalost) novinářům z evropských zemí nové generace svých řad XF a CF. Podle výrobce tyto nové modely nastolují nový standard pro efektivitu dopravy a pohodlí řidičů.