Vydání 26/2016

Ing. Vladimír Dlouhý (Hospodářská komora ČR): Diskuse kolem minimální mzdy odhalují aroganci velkých států vůči malým

Pokud by další země zavedly minimální mzdu po vzoru Německa a Francie, může to mít velmi negativní dopad na jednotný evropský trh. „Za daleko důležitější věc ale považuji neochotu Německa a Francie vysvětlit důvody zavedení tohoto opatření. Je to určitý signál o aroganci velkých zemí vůči menším,“ řekl v rozhovoru pro Dopravní noviny prezident Hospodářské komory ČR Vladimír Dlouhý.

Daniel Priban (TimoCom): „Doprava a logistika směřují k automatizaci a digitalizaci“

Poskytovatel IT služeb, německá společnost TimoCom, letos na veletrhu IAA v Hannoveru představil rozšíření své dopravní platformy o důležitou funkci ukládání a stahování dokumentů. Jak TimoCom reaguje na nové potřeby dopravního a logistického sektoru a jakým směrem se hodlá ubírat, o tom jsme hovořili s ředitelem jeho české pobočky Danielem Pribanem.


Ing. Jan Bubeník (Mercedes-Benz Praha): „Chceme se v rámci prémiové třídy stát silnou jedničkou“

V současné době se od společnosti Mercedes-Benz Česká republika odděluje nově vznikající firma Mercedes-Benz Praha. Co má tato změna zákazníkům přinést, o tom jsme hovořili s ředitelem nové společnosti Ing. Janem Bubeníkem.


​Poslední úsek D8 se konečně otevřel řidičům

V sobotu 17. prosince se konečně zprovoznil poslední chybějící úsek dálnice D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi. Česká republika má druhé moderní dálniční spojení s Německem. Komplikace jsou však zřejmě pro tuto dálnici osudem, kvůli lokálním posunům v podloží pravého jízdního pásu Prackovické estakády je v tomto místě dočasně omezený provoz do jednoho pruhu.

EP schválil další část železničního balíčku

Evropský parlament na svém plenárním zasedání ve Štrasburku schválil druhou část takzvaného železničního balíčku. Nové předpisy by měly postupně vnést konkurenci do osobní železniční přepravy. Vnitrostátní trhy jednotlivých členských zemí se na základě schváleného balíčku budou od roku 2019 otevírat domácí i mezinárodní konkurenci.


Komentář Jiřího Kladivy: ​Co přinesl rok 2016 v dopravě

V letošním roce jsme především vzpomněli 60 let existence námořního kontejneru, který odstartoval revoluci v přepravě zboží přes moře. A připomněli jsme si, že pán, který stál v roce 1956 za vznikem této skvělé ocelové skříně, byl Malcom McLean, dopravní podnikatel z USA. A byla to jeho vize, která našla završení v současných lodních obrech přepravujících najednou skoro 20 tisíc těchto ložných jednotek mezi všemi kontinenty světa.

​Fórum řešilo bezpečnost, produktivitu a služby na železnici

Na pozvání rakouského železničního podniku Rail Cargo Group (RCG) se 23. listopadu ve Vídni uskutečnilo fórum o železniční nákladní dopravě UIC Freight Forum. Setkání, kterému předsedali Ferdinand Schmidt, předseda představenstva RCG, a Dmitrij Verbov, prezident pro železniční logistiku Gefco Russia, se zaměřilo na tři klíčová témata: bezpečnost, produktivitu a služby členům Mezinárodní železniční unie UIC.

​Nová koncepce řeší problémy s vytížeností hlavních železnic

Problémy s nedostatečnou kapacitou hlavních železničních tahů v ČR a se špatnou splavností Labe řeší dokument Koncepce nákladní dopravy pro roky 2017 až 2020, který ministerstvo dopravy poslalo do meziresortního připomínkového řízení. Dokument rovněž stanovuje železniční i silniční dopravní stavby, jejichž vznik je třeba v uvedeném období zajistit.¨

​Železnice si v čerpání dotací vede poměrně dobře

Železnici se celkem daří čerpat prostředky určené na modernizaci infrastruktury, a to včetně evropských dotací. Problémy jsou s dlouhou a komplikovanou přípravou projektů, přesto existuje řada projektů, které lze prakticky okamžitě realizovat. I to zaznělo na tradičním předvánočním výročním setkání členských firem Asociace podniků českého železničního průmyslu. To letošní se konalo v Kaiserštejnském paláci v Praze.

Společný projekt zlepšuje fungování železnice v regionech

Listopadovou mezinárodní konferencí v pražském TOP Hotelu skončil druhý rok realizace zatím čtyřletého společného projektu Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) a Českých drah (ČD) Železniční doprava pro kraje. Dosavadní ohlasy účastníků kulatých stolů, a to zejména z řad zástupců krajských samospráv a úředníků krajských úřadů, jednoznačně ukazují, že se daří naplňovat předem stanovené cíle projektu.

Chystá se automatizovaná rezervace slotů

Container-Transport-Dienst (CTD), dceřiná společnost hamburského přístavního a logistického koncernu HHLA, pověřila softwarový podnik Cargo support vývojem programu pro automatizovanou rezervaci slotů. Od roku 2017 musí mít kontejnerové terminály v hamburském přístavu rezervovaná časová okna (sloty) pro převzetí kontejnerů. Za pomoci systému rezervace slotů může být odbavení kamionů lépe rozloženo do celého dne, což zabrání čekání v kolonách a zvýší výkonnost kontejnerových terminálů.

​Maersk Line koupí od Oetker Group rejdařství Hamburg Süd

Dánské kontejnerové rejdařství Maersk Line uzavřelo dohodu s Oetker Group o převzetí rejdařství Hamburg Süd. Akvizici ještě musí schválit akcionáři a příslušné antimonopolní úřady (Evropské unie, Spojených států, Číny, Jižní Koreje, Austrálie, Brazílie a dalších). Maersk Line bude s úřady aktivně spolupracovat. Celý proces by měl být dokončen na sklonku roku 2017. Do té doby budou obě rejdařství fungovat jako dosud.

​DACHSER hlásí rekordní rok, očekává nárůst ve všech ukazatelích

Jako úspěšný zhodnotili letošní rok zástupci společnosti DACHSER Czech Republic Petr Kozel a Jan Polter na prosincové tiskové konferenci. A své tvrzení doložili i čísly. Podle předběžných výsledků firma zaznamenala nárůst obratu a navýšila také počet odbavených zásilek. V roce, kdy oslavil DaCHSER Czech Republic desáté výročí ve skupině Dachser, se mu podařilo dosáhnout významného milníku v počtu odbavených zásilek: překročil magickou hranici jednoho milionu.

Zeptali jsme se Ing. Jana Poltera, MBA, obchodního a marketingového ředitele DACHSER Czech Republic

„Letos DACHSER Czech Republic překonal magickou hranici jednoho milionu odbavených zásilek za rok. Máte podobný plán i na příští rok?“

„Po pravdě řečeno si nechceme stanovovat žádné milníky, ale rádi bychom dlouhodobě vykazovali růst. Chceme také v dlouhodobém horizontu udržet kvalitu našich služeb a mít spokojené zaměstnance, kteří se budou starat o naše zákazníky.“

spinner