Česko-saská spolupráce se úspěšně rozvíjí

Česko-saské přístavy

Přístavní skupina Česko-saských přístavů (ČSP), Sächsische Binnehäfen Oberelbe (SBO)a Industriehafen Roßlau v loňském roce přeložila přes dva miliony tun zboží a vykázala tak meziroční nárůst překladu o více než devět procent. Na únorové tiskové konferenci v Děčíně to uvedli vedoucí představitelé přístavní skupiny. „Spolupráce šesti přístavů – Roßlau, Torgau, Riesy, Drážďan, Děčína a Lovosic – začala v oblasti logistiky přinášet ovoce,“ uvedl jednatel SBO Detlef Bütow. Zboží přepravovaného po vodě se loni v přístavech přeložilo přes 691 600 tun. Překlad na železnici dosáhl 445 tisíc tun zboží, na silnici 1,2 milionu. Celkem všech šest přístavů přeložilo přes 2,3 milionu tun zboží, z toho přístavy ČSP téměř 370 tisíc tun. Přístavy ČSP zaznamenaly největší nárůst v překladu na silnici, který se oproti předchozímu roku zvýšil o více než 400 procent, překlad na železnici naopak poklesl téměř o polovinu. Z hlediska komodit bylo v Děčíně a Lovosicích nejvíce přeloženo sójového šrotu – 122 tisíc tun (+4 %). Tržby ČSP loni dosáhly 48 milionů Kč. Přístavní skupina loni úspěšně rozvíjela také překlad těžkých a nadrozměrných nákladů. Z přístavu v Lovosicích putovaly strojní součásti, ocelové konstrukce, trafostanice a generátory do Číny, Japonska či Austrálie. V drážďanském přístavu byla v únoru ote-vřena montážní hala firmy Siemens Görlitz, v níž se budou před jejich odesláním na místo určení kompletovat turbíny. Česko-saské přístavy loni proinvestovaly celkem 10 milionů Kč. V Děčíně například instalovaly nový jeřáb pro překlad těžkých kusů o nosnosti 60 tun. Do budoucna by se jeho kapacita měla zvýšit až na sto tun, uvedl jednatel Česko-saských přístavů Jiří Aster. Pro letošní rok si ČSP stanovily za cíl zvýšení obratu o 10 procent. V lovosickém přístavu by měla vzniknout nová obalovna, tankovací stanice a pracoviště pro zdravotně postižené. (jet)

spinner